Nissan Micra este cel mai mic model din gama constructorului japonez. Construit pe parcursul a patru generații, vom analiza modelul asamblat între 2002 și 2011, destul de răspândit în țara noastră.
Generația a treia a fost un model longeviv, produs între 2002 și 2011 și a fost suficient de popular în întreaga Europă mai ales pentru publicul feminin. Cu linii rotunjite și o siluetă simpatică, Nissan Micra a fost un excelent automobil pentru traficul urban. Suprafața vitrată este mare, ceea ce îi oferă o excelentă vizibilitate, iar asistarea direcției este ușoară ceea ce face manevrele de parcare o joacă de copil. Toate variantele de motorizare, mai puțin poate dieselul de 65 CP, sunt suficient de puternice pentru a ține pasul cu ritmul traficului, iar consumul de carburant este decent.
În afara orașului, însă, Micra nu este un automobil prea plăcut. Direcția este prea ușoară pentru drumurile virajate, iar ținuta de drum nu este cea mai bună din clasă.
Micra oferă, în schimb, suficient spațiu pentru pasageri atât în față cât și pe bancheta din spate. Portbagajul ar putea fi mai mare, dar bancheta culisabilă permite ajustarea volumului după necesitatea celui de la volan. Costurile de întreținere nu sunt mari, dar fiind vorba de un model asiatic, anumite repere pot fi mai costisitoare față de cele ale modelelor europene.
Micra este un model solid și cu o bună calitate a fabricației. Au fost raportate probleme electrice, care pot cauza descărcarea acumulatorului. De asemenea, modelele echipate cu cheie inteligentă pot avea uneori probleme cu recunoașterea cheii.
În ceea ce privește alegerea motorizării, cea mai răspândită versiune este cea echipată cu motorul 1.2 benzină. Cei 80 CP sunt suficienți, iar consumul de carburant este decent. Versiunile cu motor de 1.4 sunt mai rare și ceva mai însetate. Pentru performanțe de top, trebuie căutată o Micra cu motor de 1.6 și 110 CP. Dacă alegem un diesel, versiunea 1.5 dCi de 65 CP ar trebui evitată, o alegerea mi bună fiind modelele diesel de 82 CP.
Nissan Micra, generația a treia, a avut parte de două facelifturi. Primul, ceva mai subtil, a fost operat în 2004. În 2005 a fost introdusă și versiunea decapotabilă cu hardtop pliabil numită Micra C+C. Un facelift mai important a fost operat în 2007, existând modificări pentru blocurile optice și stopuri.