Unul dintre cele mai bine vândute modele de clasă mică, cu un preţ extrem de atractiv pe piaţa de second-hand din România este cea de-a treia generaţie a lui Opel Corsa. Acesta a fost produsă între anii 2000-2006, fiind fabricată n Europa în fabricile de la Eisenach (Germania) şi Zaragoza (Spania).
În anul 2000, Corsa a fost lansată cu patru motorizări pe benzină: 1.0i (58 CP, trei cilindri), 1.2i (74 CP), 1.4 (90 CP) şi 1.8 (125 CP). Pentru cei care doresc un diesel au existat două opţiuni: 1.7 DI (65 CP) şi 1.7 DTI (75 CP). În anul 2003 gama de motorizări a fost actualizată cu propulsoare noi sau revizuite. Astfel, motoarele 1.0, 1.2 şi 1.4 au primit tehnologia Twinport, care a adus un consum şi emisii mai mici şi primele două au avut un spor de putere de 2 CP, respectiv 5 CP. În gama motoarelor diesel au apărut ca noutate 1.3 CDTI (70 CP) şi 1.7 CDTI (100 CP), ambele cu common-rail, care au înlocuit cele două dieseluri de generaţie veche.
Corsa este o alegerea foarte bună pentru un automobil de oraş, care se conduce uşor, are dimensiuni mici şi este foarte agil prin trafic. Vizibilitatea este bună, parcările sunt uşoare, iar designul maşinii, raportat la momentul în care a fost construită, este foarte plăcut. Toate motoarele pe benzină sunt rafinate pentru vremea lor şi aici îl includem chiar şi pe cel de 1 litru cu trei cilindri. Un motor echilibrat pe benzină este cel de 1,2 litri, cu o putere corectă pentru masa maşinii. Dieselurile din prima generaţie sunt destul de gălăgioase, iar recomandarea merge spre mai noul 1.3 CDTI, care are un consum extrem de bun şi taxe mici. În interior, Corsa nu este foarte mare, însă este bine construită, cu materiale solide, care rezistă în timp.
Întreţinerea este extrem de ieftină, Opel-urile fiind în general accesibile din punct de vedere al preţurilor la piesele aftermarket. Consumul este bun pentru toate motorizările (exceptând 1.8 benzină), iat trenul de rulare este destul de confortabil în oraş. La drum lung, zgomotul la rulare este ridicat, însă escapadele scurte nu sunt o problemă. Ca puncte mai puţin bune amintim bancheta spate care nu se rabatează perfect plan cu suprafaţa de încărcare din portbagaj şi direcţia prea asistată pentru drumurile extraurbane, dar şi ruliul care apare în viraje la viteze ridicate. Fiabilitatea este recunoscută ca fiind bună, în timp fiind semnalate probleme care au apărut mai des doar cu caseta de direcţie.
Pe site-ul Autovit.ro există extrem de multe oferte pentru Corsa C, cu preţuri care pleacă de la aproximativ 1.500 de euro pentru versiunea 1.0 cu trei portiere.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.