
Peugeot 206 a avut un succes enorm, fiind modelul care a făcut din Peugeot o marcă de succes la începutul anilor 2000. Peugeot 206 a fost urmașul moral al modelul 205, un alt model de succes al mărcii franceze. Peugeot 206 a devenit ulterior un automobil popular pe piața second hand, fiind în special preferat de către publicul feminin.
După succesul modelului 205, Peugeot a ales să nu construiască un urmaș direct. A ales o strategie diferită lansând un model de clasă mini numit 106, iar în gamă exista deja și Peugeot 306, model ce se afla la limita dintre clasele mică și compactă. Cu această strategie, Peugeot a încercat să convingă clienții din anii ’90. Din păcate pentru Peugeot, planul nu a funcționat. Fără modelul 205 în gamă, clienții săi au migrat către alte modele din clasa mică construite de rivali ca Ford sau Volkswagen. Vânzările Peugeot scădeau, așa că marca franceză a trebuit să creeze un nou model de clasă mică, un adevărat urmaș al clasicului 205. Acesta avea să vină în 1998 sub numele de Peugeot 206, un urmaș întârziat pentru clasicul 205.
Motorizări
La lansarea din 1998, Peugeot 206 era disponibil cu motorizări pe benzină de 1.1 (60 CP), 1.4 (75 CP) și 1.6 litri (88 CP), precum și un diesel de 1.9 litri și 70 CP. Gama de motorizări a fost apoi constant modificată și upgradată de către constructorul francez. Motorul de 1.6 litri benzină a fost modificat pentru a dezvolta 109 CP, iar ulterior au fost introduse și unități de 2.o litri de 140 și 177 CP pentru versiunile mai performante. La capitolul diesel, de-a lungul celor 11 ani de carieră, au mai fost introduse și unitatea HDI de 1.4 litri și 68 CP, apoi 1.6 HDI de 109 CP și chiar și 2.0 HDI de 90 CP.
Peugeot 206 este un automobil plăcut, cu un design fluid, dar are un interior destuil de înghesuit. Principala problemă este poziția la volan. Pedalele sunt amplasate ciudat și este greu să îți găsești o poziție confortabilă la volan. O parte din comenzi au locații atipice, de exemplu butoanele pentru geamurile electrice sunt puse pe consola centrală dintre scaune și nu pe portiere ca la majoritatea modelelor. La capitolul probleme, Peugeot 206 a înregistrat multe defecte la sistemul electric, mai ales la închiderea centralizată.
Probleme
Interiorul este destul de dezamăgitor, mai ales în comparație cu designul exteriorului. Plasticele folosite sunt destul de tari și neplăcute la pipăit, iar cei mai înalți vor avea probleme în a își găsi o poziție cât de cât confortabilă la volan. Portbagajul este însă suficient de încăpător. Dacă alegem un 206 pentru uz urban, motoarele pe benzină de 1.1 și 1.4 litri sunt cele mai economice și suficient de puternice. Dacă preferați un motor diesel, atunci recomandăm alegerea unei unități HDi, mult mai rafinate față de turbodieselul de 1.9 litri oferit inițial.
Deși există probleme de fiabilitate în zona electrică, acestea pot fi remediate relativ ușor, iar costurile de întreținere sunt mici. Peugeot 206 a fost un automobil extrem de popular și asta înseamnă că foarte multe exemplare sunt disponibile pe piața second-hand. Pe autovit.ro pot fi găsit 90 de anunțuri de vânzare pentru Peugeot 206, iar prețul de achiziție se situează între 1.500 și 4.000 euro.
Chiar după ce producția modelului 206 s-a încheiat oficial, Peugeot a continuat să vândă modelul 206+, o versiune revizuită, ce împrumuta partea frontală a noului model Peugeot 207. Peugeot 206+ a fost produs între 2009 și 2012 și a fost vândut pe majoritatea piețelor europene.