Prima generaţie a modelului de clasă compactă a celor de la Peugeot ce a purtat numele de 308 a fost lansată în anul 2007. Ea are la bază aceeaşi platformă tehnică cu cea utilizată la Peugeot 307, dar cu anumite ajustări pentru trenul de rulare şi direcţie. De asemenea, caroseria este uşor mai lungă şi mai lată decât la vechiul 307.
Peugeot 308 a fost foarte apreciat pentru motorizările sale diesel, în special pentri 1.6 HDi, care propunea valori de consum cu adevărat mici. În materie de siguranţă, compacta franceză a obţinut 5 stele la testele de impact EuroNCAP. De-a lungul ciclului de producţie au existat trei versiuni de caroserie pentru piaţa din Europa: hatchback (2007), break (2007) şi cabriolet (2009). Pentru piaţa din China a existat şi o versiune sedan (2011).
În anul 2011, toate cele trei versiuni de caroserie au primit un facelift ce a adus modificări subtile ale elementelor de design exterior, dar şi materiale noi pentru interior. De asemenea, coeficientul aerodinamic a fost scăzut de la 0,29 la 0,28, fiind unul dintre cele mai bune în clasă la acel moment. Tot ca urmare a acestui facelift a fost introdusă tehnologia e-HDI, cu start&stop şi cu sistem de recuperare a energiei cinetice la frânare.
Gama de motorizări a fost destul de variată, cu motoare economice, dar şi foarte apreciate pentru prestaţiile dinamice. Motorizările pe benzină au pornit de la 1.4 VTi (95 CP, 98 CP după facelift) şi au continuat cu 1.6 VTi (120 CP), 1.6 THP (150 CP, 156 CP după facelift). Pentru cabriolet a existat o versiune 1.6 THP de 200 CP. Dieselurile disponibile au fost: 1.6 HDi (90 CP şi 109 CP, după facelift ultimul a fost oferit cu 112 CP) şi 2.0 HDi (136 CP, după facelift cu 150 CP sau 163 CP).
Peugeot 308 oferă un tren de rulare cu un compromis bun între sportivitate şi confort, deşi uneori este destul de dur pe denivelări, un interior spaţios şi se conduce plăcut, chiar dacă nu are valenţe sportive pe drumurile virajate. Direcţia este destul de asistată, fapt ce facilitează drumurile prin traficul urban, dar penalizează latura sportivă. Dintre motorizări recomandăm dieselul de 1,6 litri pentru consumul foarte bun, iar 1.6 THP pentru vivacitate. Motoarele VTi pe benzină sunt şi ele foarte apreciate, funcţionează silenţios şi oferă valori bune de consum.
Întreţinerea unui 308 nu este costisitoare, însă de-a lungul timpului au fost raportate o serie de probleme de fiabilitate. Astfel, sistemul de răcire poate funcţiona incorect (motorul se supraîncălzeşte sau este menţinut la temperaturi prea joase când nu este nevoie), filtrul de particule la diesel pune deseori probleme, turbinele de la diesel sunt şi ele raportate destul de des la intrările în service, la fel ca şi sistemul electric. Au existat şi o serie de rechemări în service (sistemul de frânare, sistemul electric şi sistemul de iluminare), de aceea fiind recomandat să mergeţi la un dealer al mărcii pentru a verifica dacă acestea au fost efectuate.
Peugeot 308 este un model destul de comun pentru România, pe piaţa de second-hand existând numeroase oferte, care încep de la preţuri ce variază în jurul sumei de 5.000 de euro.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.