
În anul 2006, francezii de la Peugeot au lansat un urmaș pentru modelul 406 care a surprins prin designul său exterior radical, cu botul foarte lung, grila frontală de mari dimensiuni și montanții față extrem de înclinați ce sugerează mai mult o siluetă de coupe.
Tot în anul 2004, francezii a lansat și o versiune break pentru 407, denumită SW, iar în anul 2006 a fost oferită și o versiune coupe. În anul 2008, Peugeot 407 a primit un facelift care a adus mici modificări în ceea ce privește designul, a actualizat materialele de la interior, iar gama de motorizări a fost revizuită. La testele de siguranță EuroNCAP, Peugeot 407 a obținut punctajul maxim de 5 stele.
Pe parcursul anilor de producție, limuzina de clasă medie a francezilor a fost oferită cu 14 versiuni de putere. Astfel, motorizările pe benzină au fost: 1.8i (115 CP, în 2004), 1.8 (125 CP, din 2005), 2.0i (136 CP, în 2004), 2.0i (140 CP, din 2005), 2.2i (158 CP, în 2004), 2.2i (163 CP, din 2005), 3.0 V6 (211 CP, până în 2006). Pentru diesel cumpărătorii au putut opta pentru: 1.6 HDI (110 CP), 2.0 (136 CP), 2.0 HDI (140 CP, din 2008), 2.0 HDI (163 CP, din 2009), 2.2 HDI (168 CP, din 2006), 2.7 HDI V6 (204 CP, din 2006) și 3.0 HDI (241 CP, din 2009).
Cea mai echilibrată motorizare este dieselul de 2 litri, în oricare din versiunile de putere. Acesta funcționează rafinat, este silențios, permite accelerații și reprize rapide și are un consum foarte bun pentru masa mașinii. Motoarele pe benzină sunt de generație mai veche, cu o valoare de cuplu maximă disponibilă doar la turații ridicate, iar consumul în traficul urban este ridicat.
Peugeot 407 are un desing spectaculos, este foarte plăcută de condus la drum lung, cu un nivel de zgomot interior bun, dar trenul de rulare poate fi considerat destul de rigid pentru traficul urban. În timp, materialele din interior arată semne de uzură, iar zgomotele provenite de la ele sunt destul de comune. Interiorul este spațios pentru cinci pasageri, dar cei mai înalți pot avea probleme la nivelul capului în spate, datorită siluetei de coupe a caroseriei.
Din punct de vedere al fiabilităii, cele mai comune sesizări sunt pentru turbine, EGR și injectoare la diesel. Acestea pot fi destul de costisitoare, așadar verificați într-un service specializat aceste elemente înainte de cumpărare. Reviziile obișnuite nu sunt scumpe, însă anumite componente pot avea prețuri ridicate în caz că necesită înlocuirea.
Pentru că există foarte multe oferte pe piața de second-hand, prețurile pentru Peugeot 407 sunt foarte mici și pornesc chiar din jurul valorii de 3.000 de euro.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.