A treia generație a luxosului SUV Range Rover a fost produsă timp de 10 ani între 2002 și 2012. Este un SUV impozant cu motorizări pe măsură ce oferă un confort total celor de la bord, dar și un status aparte. Este unul dintre cele mai dorite SUV-uri premium de pe piață, iar apariția unei noi generații face ca modelele mai vechi să devină accesibile pe piața second-hand.
Range Rover este un automobil imperial. Impozant, elegant, extrem de confortabil, dar și foarte capabil în off-road. Este SUV-ul premium absolut și mașină de statut. Poziția de condus înaltă conferă o vizibilitate excelentă asupra traficului și vei privi, la propriu, lumea de sus. Scaunele sunt extrem de confortabile, pot fi reglate și sunt tapițate în piele. Cinci pasageri pot călători confortabil la bordul unui Range Rover. Senzația de limuzină se păstrează și la drum lung. Ținuta de drum pune accent pe confort, dar motoarele folosite sunt puternice, oferind suficient cuplu pentru orice situație. De asemenea, deși avem de-a face cu un foarte elegant SUV premium, constructorul britanic a ținut mereu la calitățiile pentru parcurgerea unui teren accidentat. Așadar, dacă trebuie să ieșim în off-road cu un Range Rover o putem face fără grijă.
Motorizări mari
Pentru că a treia generație a modelului Range Rover a fost dezvoltat când compania britanică era în proprietatea BMW, exemplarele inițiale sunt echipate cu motoare de origine bavareză ca V8-ul de 4.4 litri sau dieselul 3.0 TD6. Deși motoarele pe benzină au capacități mari și sunt însetate, un Range Rover adevărat trebuie să aibă sub capotă un V8. Sunetul și puterea oferită justifică cheltuiala. Însă, cei mai mulți clienți au ales varianta diesel de 3.0 litri, deși nu este cel mai economic diesel din lume, iar în anumite situații puterea este insuficientă. După ce compania britanică a fost vândută de BMW, suub capota modelului Range Rover au ajuns și alte motorizări, unele de origine Ford (V8 3.6 litri diesel și V8 4.4 litri diesel) și altele de origine Jaguar (V8 4.4 benzină pentru modelele produse între 2006 și 2009, V8 4.2 litri supraalimentat prin compresor mecanic sau V8 5.0 litri supraalimentat). Acesta din urmă este cel mai puternic, dar și cel mai însetat dintre motoarele ce pot fi regăsite pe modelului Range Rover.
Costuri și probleme
Costurile de întreținere sunt mari, la fel și costurile unei revizii, dar ne putem consola cu gândul că este un automobil cu o imagine de marcă excelentă la noi în țară, iar devalorizarea nu va fi foarte mare în timp. În ceea ce privește problemele cunoscute, acestea nu sunt prea multe. În primul rând, exemplarele fabricate la începtului seriei, când marca era în proprietatea BMW, sunt cele mai bine construite modele Range Rover, iar fiabilitatea lor este recunoscută. Singura problemă la exemplarele inițiale era apa care pătrundea în stopurile spate. Pentru majoritatea exemplarelor, problema a fost rezolvată în garanție, dar o verificare nu strică. O istorie completă de service este esențială, de asemenea. Uneori, anumiți martori se pot aprinde din senin, dar de cele mai multe ori, oprirea și repornirea motorului rezolvă această problemă.
Pe piața second-hand prețurile variază foarte mult în funcție de anul de fabricație, motorizare și rulaj. Interesant este că se pot găsi exemplare din primii ani de fabricație la prețuri de 10.000-12.000 euro, însă există și versiuni din 2012 care pot ajunge chiar și la 100.000 euro.