Prima generaţie a lui Range Rover Sport a debutat în anul 2005 şi a avut la bază aceeaşi platformă utilizată în acel moment pentru Land Rover Discovery III. Cu acest model, britanicii au dorit să ofere un SUV mai sportiv şi mai agil decât fratele mai mare Range Rover, dar care să fie la fel de capabil în teren accidentat. Intenţia era de a putea concura direct cu BMW X5 în materie de dinamică pe şosea, dar în acelaşi timp cu Porsche Cayenne sau cu VW Touareg în teren accidentat.
Pentru a putea avea un comportament cât mai bun în teren accidentat, Range Rover Sport a fost echipat standard la toate versiunile cu sistemul Terrain Response, care dispunea de cinci setări distincte: grass (iarbă), gravel (pietriş), snow (zăpadă), mud and ruts (noroi), sand (nisip) şi rock crawl (bolovani). În funcţie de fiecare setare în parte sistemul adapta cât mai bine maşină pentru a face faţă aderenţei diferite. Astfel, garda la sol era optimizată automat, padala de acceleraţie răspundea diferit, diferenţialul central optimiza distribuţia cuplului între punţi, cutia automată merge şi ea într-un program special, iar toate sistemele electronice conlucrau pentru obţinerea unui nivel de tracţiune maxim în funcţie de condiţii. Opţional, toate modele de Range Rover Sport putea fi echipate cu un diferenţial autoblocant pentru puntea spate. Tot opţional, maşina putea fi echipată cu sistemul de bare stabilizatoare active, denumite Dynamic Response, ce aveau rol a minimaliza ruliul pe şosesa şi de a asigura o ţinută de drum mai sportivă şi o dinamică ridicată.
Totuşi, deşi Range Rover Sport a fost, alături de fratele mai mare un rege în off-road, el nu impresiona la fel de mult şi când venea vorba de prestaţii dinamice pe şosea. Problema principală era greutatea foarte mare ce aduce o inerţie sensibilă în viraje şi un comportament subvirator. Atât Porsche Cayenne, cât şi BMW X5 erau semnificativ mai agile şi mai dinamice pe şosea. Alt minus era interiorul foarte mic, cu un portbagaj la nivel de clasă compactă şi nu prea mult loc la genunchi şi cap pentru pasagerii spate. De asemenea, accesul în spate era dificil datorită formei portierelor. Pentru cei care caută o poziţie de condure înaltă, vor aprecia ceea ce oferă Range Rover Sport, scaunul fiind poziţionat sus pentru o vizibilitate foarte bună. În anul 2009, RRS a avut parte de un facelift care a adus un design mai aerodinamic, un interior mai ergonomic şi motorizări noi, iar în 2010 sistemul Terrain Response a fost îmbunătăţit. Tot în 2010, a fost disponibilă o nouă cutie automată ZF cu 6 trepte, mult superioară celei anterioare.
În momentul lansării, Range Rover Sport a fost disponibil cu trei motorizări: 2.7 TDV6 (190 CP), 4.4 V8 (300 CP) şi 4.2 V8 Supercharged (390 CP). Din anul 2007 a fost oferit un diesel V8, cu o cilindree de 3,6 litri, care dezvolta 272 CP. La feceliftul din 2009, au apărut trei motore noi (în locul celor vechi). Astfel, pentru diesel a fost disponibil 3.0 TDV6 (211 CP), care din 2011 a fost oferit şi în versiunea SDV6 de 256 CP. Motorizările pe benzină s-au schimbat complet, noua generaţie de propulsorare din aluminiu dispunând de injecţie directă: 5.0 V8 (375 CP) şi 5.0 V8 Supercharger (510 CP ). Motorizările nu sunt prea economice, însă dieselul de 3 litri este cea mai bună alegere pentru că oferă un compromis bun între prestanţă dinamică şi economie.
Surprinzător, RRS a fost un model foarte apreciat din punct de vedere al fiabilităţii. Nu au fost semnalate probleme majore de-a lungul timpului. Pentru modelele produse înainte de anul 2006 au existat totuşi trei rechemări în service: pentru furtunaşe de frână şi senzorul de la plăcuţe, pentru funcţia Park a cutiei automate şi pentru centurile de siguranţă din spate. Este bine să verificaţi că aceste lucrări au fost efectuate de un service autorizat.
Pe piaţa de maşini second-hand din România există extrem de multe oferte pentru Range Rover Sport. Pe site-ul Autovit.ro sunt aproape 100 de oferte de vânzare.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.