A doua generație a modelului Subaru Forester a continuat tema break-ului performant cu aptitudini de off-roader. Lansat în 2002, faceliftat în 2005, Forester a fost extrem de apreciat de fanii mărcii japoneze. A lipsit însă un motor diesel, singurele opțiuni fiind propulsoarele pe benzină boxer de 2.0 sau 2.5 litri.
Subaru Forester este unul dintre cele mai populare modele produse de constructorul japonez. Aproape la fel de cunoscut ca modelul Impreza, Forester a debutat în 1997 ca un soi de premergător al actualelor modele crossover. La prima vedere părea un break obșnuit, dar garda la sol era mai înaltă, la fel și poziția la volan. Împreună cu tracțiunea integrală, un atu al modelelor Subaru, noul model era pregătit să inventeze un nou segment.
A doua generație a sosit în 2002 și la prima vedere părea un simplu facelift al primei generații. Noul model folosea o platformă tehnică nouă împrumutată de la modelul Impreza cu care împărțea trenul de rulare și motorizările. Nu a existat, din păcate, o versiune diesel, care ar fi făcut acest model mult mai popular în Europa. Subaru a remediat această problemă doar odată cu lansarea generației a treia ce a debutat în 2009.
Doar motorizări pe benzină
Dacă primele modele Subaru Forester II erau similare din punct de vedere al designului cu prima generație, un facelift survenit în 2005 a adus un calandru nou, precum și blocuri optice redesenate. Acest model este cel mai răspândit la noi în țară. Forester II este un automobil plăcut la condus cu o suspensie bine reglată, iar dimensiunile relativ compacte și motoarele performante l-au făcut să fie iubit de clienții ce își doreau un automobil cu aptitdini sportive, dar și spațiu pentru întreaga familie. În plus, tracțiunea integrală permanentă și abilitățile de a parcurge un drum de macadam îl face aproape perfect pentru țara noastră. Lipsa unei variante diesel a dus la instalarea de sisteme GPL pe modelele cu motor pe benzină, aceste instalații fiind făcute după achiziția mașinii.
Fiabilitate bună
Poziția la volan este excelentă, scaunele sunt confortabile, așa că Forester II este un bun companion pentru drumuri lungi. În spate spațiul este mai limitat, însă, dar portbagajul este încăpător pentru bagajele unei întregi familii. Dacă ar fi să alegem un Forester, am alege varianta echipată cu motorul boxer de 2.o litri și 125 CP. Este suficient de performantă și oferă cea mai bună economie de carburant. Variantele cu motor de 2.5 litri, turbo sau nu, oferă performanțe net superioare, dar consumul de carburant este foarte mare. În ceea ce privește întreținerea, prețurile la service-urile de marcă au fost mereu ridicate. Dar, dacă alegem un service multimarcă, prețurile sunt similare cu ale altor mărci japoneze. Atenție la câteva probleme semnalate pentru modelul Forester: ambreiajul și cardanul pot ceda după 100.000 kilometri, așa că verificați dacă acestea au fost înlocuite înainte de a face achiziția.
Deoarece este un model fiabil și performant, devalorizarea nu a fost foarte accentuată pentru modelul Forester II. Pe Autovit.ro putem găsi o serie de exemplare produse între 2003 și 2008 cu prețuri ce variază între 5.500 și 8.500 euro.