În toamna anului 2003, VW a prezentat cea de-a cincea generație a celei mai populare compacte din lume, model care, ca și generația anterioară, a utilizat o platformă comună cu frații de concern Audi A3, Skoda Octavia și Seat Leon. VW Golf V a concurat în segmentul compact cu rivali precum Opel Astra H, Ford Focus II, Peugeot 308 sau Skoda Octavia.
VW Golf V a fost una dintre cele mai apreciate modele din clasa compactă și s-a remarcat prin trenul de rulare foarte echilibrat (cu suspensie independentă pentru puntea spate), care oferea un compromis excelent între o ținută de drum sportivă și un nivel de confort ridicat. Golf oferă și un interior spațios, în care pot să călătorească confortabil patru pasageri, iar portbagajul este printre cele mai spațioase din clasă. Golf V a fost disponibil în versiune hatchback cu trei portiere, cu cinci portiere, break, monovolum (Golf Plus) și a existat și un cabriolet, sub numele de Eos.
La finalul anului 2005, Golf V a trecut printr-o operațiune de facelift, care a adus mici schimbări la designul exterior, materiale noi pentru interior, dar și mai multe echipamente opționale, noi sisteme audio și propulsoare noi.
Gamă de motorizări – VW Golf V
Golf V a fost oferit de-a lungul ciclului său de producție cu foarte multe variante de motorizări. Lista motorizărilor pe benzină include propulsoarele 1.4i (75 CP și 80 CP), 1.4 FSI (90 CP), 1.6i (102 CP), 1.6 FSI (115 CP), 1.4 TSI (122 CP, 140 CP, 170 CP), 2.0 FSI (150 CP), 2.0 TFSI pentru GTI și GTI30 (200 CP , 230 CP) și 3,2 V6 pentru R32 (250 CP). Dieselurile au fost și ele destul de numeroase: 2.0 SDI (diesel aspirat, 75 CP), 1.9 TDI (90 CP, 105 CP), 2.0 TDI (140 CP și 170 CP). Cel mai echilibrat motor pe benzină este 1.4 TSI (122 CP), care are valori bune de consum și funcționează rafinat. Însă, la fel ca și la celelalte versiuni 1.4 TSI a fost semnalat repetat faptul că lanțul de distribuție se rupe și produce daune extrem de costisitoare la motor. De aceea, acesta trebuie verificat constant. La capitolul diesel, atât 1.9 TDI, cât și 2.0 TDI sunt alegeri bune, ambele propulsoare având un consum mic și valori de cuplu bune. Singurele aspecte negative sunt zgomotul pronunțat și un consum de ulei ridicat.
Fiabilitate și întreținere – VW Golf V
Din punct de vedere al întreținerii, Golf V nu este un model scump, piesele de schimb fiind disponibile de la mai mulți producători, iar operațiunile curente putând fi efectuate de majoritatea service-urilor. Deși este un model foarte popular, Golf V a avut probleme mari de fiabilitate, care pot aduce costuri foarte ridicate în anumite cazuri. Cea mai scumpă defecțiune care poate să apară este ruperea lanțului de distribuție la motoarele 1.4 TSI, costurile de reparație fiind uriașe. De aceea, la primele semne că motorul nu mai merge rotund la ralanti sau există sunete suspecte, lanțul trebuie verificat imediat. Tot la capitolul reparații scumpe pot intra: distrugerea cutiilor manuale și automate, cedarea pompei de injecție la diesel, cedarea turbinelor la diesel, cedarea volantei cu masă dublă la diesel sau defectarea compresorului de aer condiționat. La capitolul probleme comune pot intra uzura unor elemente de la suspensia față, de la sistemul de direcție sau uzura rapidă a anvelopelor față.
Pentru că VW Golf este un model foarte comun în România, viitorii proprietari ar putea fi ajutați dacă vă lasați impresiile pe site-ul opinii.autovit.ro.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.