VW Sharan este unul dintre cele mai longevive modele din istoria modernă a automobilului. Prima sa generație s-a produs între anii 1995 și 2010, însă a primit numeroase actualizări de-a lungul timpului. Sharan a fost aproape identic cu modelul Seat Alhambra și Ford Galaxy, toate având aceeași platformă. Dacă între Seat și VW diferențele erau foarte mici, Ford a propus un interior diferit față de cele două modele. Sharan este un monovolum de familie, extrem de spațios, cu o lungime a caroseriei de 4,62 metri (4,63 metri după facelift) și a fost disponibil în configurații cu șapte locuri. Este ideal pentru familiile numeroase, cu nevoie ridicate de spațiu. Portbagajul este uriaș, iar scaunele pot fi pliate și rabatate individual.
Cel mai important facelift pe care l-a suferit Sharan a avut loc în anul 2000. Atunci, monovolumul de familie a primit un ampatament mai mare cu 6 mm, și ecartamente față și spate mai mari. Tot atunci, gama de motorizări a fost actualizată. Totuși, în anul 2004 Sharan a trecut din nou printr-o reactualizare. În afară de anumite elemente care au fost redesenate, Sharan a primit mai multe echipamente pentru echiparea standard și, din nou, motorizări noi.
VW Sharan – gamă de motorizări
Între anii 1995-2000 Sharan a dispus de cinci motorizări: 1.8 Turbo (150 CP), 2.0i (116 CP), 2.8 VR6 (174 CP) și 1.9 TDI (90 CP și 110 CP). După facelift-ul din 2000, motorul 2.8 VR6 a avut 204 CP, iar 1.9 TDI a fost oferit în trei versiuni de putere: 90, 116 și 131 CP. Din 2004, în gamă a apărut 1.9 TDI cu 150 CP, iar în 2009, dieselul 2.0 TDI cu common-rail de 140 CP. Pentru dimensiunile și masa acestei mașini este recomandat un motor diesel, cu un cuplu ridicat, care va face mașina ușor de condus și nu va avea un consum prea ridicat. Toate motorizările pe benzină au consumuri destul de ridicate, nefiind o opțiune viabilă pentru o mașină de familie.
VW Sharan – fiabilitate și întreținere
Întreținerea pentru acest model este, în general, mică. Toate motorizările sunt comune cu alte modele VW, astfel încât cheltuielile se pot ține sub control. Din păcate, Sharan nu este un model foarte fiabil. Sistemul electric este o problemă foarte mare, aproape tot ce ține de el fiind supus defecțiunii. La primele modele, apa se infiltra prin sistemul de ventilație și cauza probleme și mai mari pentru sistemul electric (problemă rezolvată ulterior). De asemenea, sistemul de aer condiționat este supus defectelor dese și poate fi scump de reparat. A fost semnalată de mai multe ori și defectarea sistemului de ștergătoare. Este bine să verificați și uzura anvelopelor pentru a fi uniformă. Interiorul este robus, dar în spate, copiii pot provoca deteriorarea anumitor materiale.
Pe piața de second-hand, Sharan are prețuri ce pornesc de la circa 3.000 de euro pentru modelele produse în jur de anii 2000.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.