Prima generaţie a lui VW Touran a fost prezentată în anul 2003, fiind dezvoltată pe aceeaşi platformă ca şi VW Golf 5 şi a propus un monovolum compact pentru familie, care oferea soluţii inteligente pentru depozitare, un nivel de confort ridicat pentru pasagerii săi şi putea fi comandat într-o configuraţie cu cinci sau şapte locuri (ultimele două pot acomoda în special copii). Acesta se încadrează în gama VW sub modelele Caravelle şi Sharan, fiind cel mai mic monovolum, până la apariţia primului Golf Plus (în anul 2005).
Deşi este un monovolum de familie, Touran este mai mic în spate comparat cu rivalii săi direcţi (Opel Zafira sau Renault Grand Scenic), iar locurile de pe cel de-al treilea rând pot fi ocupate doar pentru distanţe foarte scurte de pasageri adulţi.
Singurul facelift pe care VW l-a propus pentru Touran a fost în anul 2006 şi a adus elemente noi de design în partea din faţă, printre care farurile şi grila redesenate, iar pentru restul maşinii schimbărille au fost minore. La interior au fost oferite texturi mai moderne pentru materiale, dar şi noi echipamente opţionale, precum Park Assist (sistem de parcare automată) sau noua generaţie de sisteme audio. Monovolumul compact a primit şi o versiune denumită CrossTouran (2007) care are o gardă la sol mai mare cu 15 mm şi protecţii speciale sub maşină şi în laterale pentru incursiunile în natură.
VW Touran – gamă de motorizări
VW Touran a fost oferit cu doar 6 motorizări de-a lungul ciclului său de producţie, trei fiind diesel şi trei pe benzină. Cele diesel sunt 1.9 TDI (105 CP) şi 2.0 TDI (140 CP şi 170 CP), iar cele pe benzină 1.6i (102 CP), 1.4 TSI (140 CP) şi 2.0 TSI (170 CP). Touran este primul automobil VW care este echipat cu dieselul 2.0 TDI, iar acesta, în versiunea de 140 CP este şi cea mai bună alegere. Propulsorul diesel este economic, dar oferă o valoare bună de cuplu, care poate aduce performanţe dinamice bune chiar şi cu maşina plină, în configuraţia cu 7 locuri. Pe benzină este recomandat 1.4 TSI, care poate obţine valori bune de consum dacă este condus într-un stil economic. 2.0 TSI este foarte sportiv, însă are un consum ridicat de combustibil.
VW Touran – întreţinere şi fiabilitate
Printre cele mai importante probleme semnalate se numără ruperea lanţului de distribuţie la motorul 1.4 TSI (în cazuri rare, dar cu costuri de reparaţie uriaşe), verificarea periodică a acestuia fiind esenţială. La dieselurile care meg des încărcate la maxim există riscul să cedeze volanta cu masă dublă. În rest, Touran este un model fiabil, iar întreţinerea nu aduce costuri ridicate. Este util să verificaţi atent şi uzura interiorului care poate fi ridicată, în special din cauza copiilor mici.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.