Peste doar cateva zile, la Salonul Auto de la Detroit, va fi lansat in premiera mondiala noul BMW Z4 facelift. Si cu toate ca de abia in luna mai va fi lansat pe piata, aceasta reinterpretare moderna a legendarului roadster bavarez a facut deja furori pe Internet…
Cum era de asteptat, noul BMW Z4 preia reteta clasica a unui roadster pur-sange: capota proeminenta, ampatamentul alungit, talia joasa si nu in ultimul rand pozitia coborata a scaunelor, ingrediente esentiale pentru o experienta intensa a sofatului.
Alte elemente distinctive al noului Z4 sunt farurile bi-xenon standard care se alungesc mai mult spre pasajele rotilor fata. Firesc ca si noile blocuri optice sunt dotate cu inele luminoase LED pentru lumina de zi, in stilul emblematic al marcii. Insa pe langa acestea, sursele de lumina au acum si un design tridimensional care accentueaza tehnologia complexa a farurilor.
Mai trebuie amintit hardtop-ul din doua sectiuni care se imbina perfect cu forma automobilului si care, prin actionarea unui buton, poate fi pliat electric in doar 19 secunde, chiar si atunci cand autoturismul se deplaseaza cu pana la 40 km/h. Iar pentru noul BMW Z4 sunt disponibile 11 culori pentru caroserie, printre care noul Mineral Grey metalizat, Glacier Silver metalizat si Valencia Orange metalizat, care pot fi comandate doar in combinatie cu pachetul optional Design Pure Traction, care inlocuieste precedentul Design Pure Impulse.
Echiparea standard a interiorului beneficiaza acum de contururi de culoare neagra lucioasa pentru prizele centrale de aer si afisajul rabatabil de control al sistemului iDrive, parte a sistemului optional de navigatie Professional. Si lista optiunilor de jante din aliaj usor a fost completata cu noi variante, inclusiv jantele de 17, respectiv 18 inci, cu design V-spoke, care pot fi echipate cu pneuri mixte. De asemenea, noul Z4 dispune in standard de comutatorul Driving Experience Control prin care se poate alege unul dintre modurile de condus: Comfort, Sport si Sport +. Astfel pe langa ajustarea reactiei motorului si a sistemului de stabilitate DSC, aceste moduri influenteaza si caracteristicile de schimbare ale transmisiei automate, reactiile functiei Servotronic si chiar gestiunea amortizoarelor controlate electronic, daca sunt incluse in dotarile masinii.
Inca de la lansare, BMW Z4 va dispune de o gama de cinci motorizari pe benzina, clientii putand opta intre cele trei versiuni cu patru cilindri si cele doua cu sase cilindri (sDrive18i , sDrive20i, sDrive28i, sDrive35i si sDrive35is), toate dotate cu tehnologie BMW TwinPower Turbo. BMW Z4 sDrive18i va interpreta rolul noului model entry-level, acesta fiind echipat cu un motor de 2 litri de 156 CP si gestionat standard prin intermediul unei transmisii manuale cu sase trepte. Astfel BMW Z4 sDrive18i poate traversa plaja 0 – 100 km/h in doar 7,9 secunde si atinge o viteza maxima de 221 km/h.
Cum vi se pare aceasta reinterpretare contemporana a legendarului roadster bavarez?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.