Lansat pentru a concura cu Mercedes-Benz CLS, prima generația a lui Audi A7 a fost considerată multă vreme cel mai frumos model din curtea constructorului din Ingolstadt. Acum, la mai bine de 7 ani de la prezentarea sa, primul A7 lasă loc unei generații complet nouă, care propune un nou limbaj de design, cele mai noi tehnologii, o platformă ușoară și motorizări avansate. Iată care sunt toate noutățile noului Audi A7.
În materie de design, linia caroseriei este doar ușor schimbată și rămâne fidelă siluetei de coupe cu patru portiere. În partea din față avem mai multe muchii și o linie mai agresivă pusă în valoare de noile blocuri optice ce beneficiază de tehnologia Matrix LED cu laser pentru faza lungă, dar în spate schimbările sunt mult mai ușor vizibile. Principalul element nou este reprezentat de stopul care se întinde pe toată lățimea mașinii, dar și de spectaculoasa semnalizare dinamică. Proporțiile s-au schimbat foarte puțin, A7 având o lungime de 4,96 metri, cu un ampatament de 2,92 metri, care asigură un nivel de confort ridicat.
La interior, Audi A7 a trecut prin aceeași revoluția precum noul A8. Sistemul de control al sistemului multimedia se bazează acum pe ecrane tactile de înaltă rezoluție, care au la bază un sistem de feedback haptic, ce simulează apăsarea unor comenzi fizice. Ecranul principal, poziționat în partea de sus are o diagonală de 10,1 inchi, în timp ce al doilea ecran, poziționat mai jos are o diagonală de 8,6 inchi. La acestea se adaugă un head-up display extrem de avansat, dar și sistemul de instrumente virtuale Audi Virtual Cockpit, care are la bază un ecran de 12,3 inchi.
Noua platformă a fost dezvoltată pentru a permite un comportament dinamic pe drumurile cu viraje, dar și un nivel de confort ridicat pe drumurile urbane și pe autostrăzi. Jantele pot avea până la 21 de inchi, iar suspensia pneumatică permite alegerea între mai multe moduri pentru ajustarea la condițiile de mers. Un alt element important este reprezentat de sistemul de direcție integrală, pe toate cele patru roți, care permite o mai bună agilitate.
Toate motorizările lui A7 vor beneficia de un sistem mild-hybrid, cu motor electric de putere mică și sistem de 48 de volți. Acesta permite oprirea motorului în mers, recuperează energia cinetică și asigură electricitate pentru toate sistemele. Singurul motor despre care s-au oferit informații în momentul lansării este 3.0 TFSI care produce o putere maximă de 340 CP și 500 Nm și este comercializat sub denumirea de A7 55 TFSI, după noul sistem propus recent de Audi. În scurt timp, gama va fi extinsă cu unități diesel și pe benzină, în configurațiile de patru și șase cilindri.
Audi A7 se livra către primii clienți la finalul lunii ianuarie din 2018, cu prețuri care vor porni de la 67.800 euro cu TVA pentru piața din Germania (pentru A7 55 TFSI).