
Cel de-al doilea capitol din istoria lui Audi Q5 este gata să înceapă. Noutățile sunt prezente la toate capitolele. Q5 are parte de o nouă platformă, de motorizări eficiente și se va produce doar în noua fabrică a mărcii, din Mexic. Prezentat în versiunea de serie la Salonul Auto de la Paris, Audi Q5 va debuta rapid pe toate piețele din Europa.
Din punct de vedere al desginului putem spune că Audi a preferat o evoluție semnificativă, dar care nu modifică prea mult din imaginea pe care o știam de la generația actuală. Noul Q5 este mai dinamic, pare mai impozant și adoptă linii ale caroseriei mult mai bine conturate. La interior, totul este la superlativ, așa cum Audi ne-a obișnuit cu fiecare nou model lansat. Materialele sunt fine la atingere, finisările sunt atent lucrate, iar nivelul tehnologic propus este la cote înalte. Audi Q5 va fi disponibil cu instrumentele de bord digitale Audi Virtual Cockpit, cu cel mai avansat sistem multimedia MMI, care integrează funcționalitate din Google Maps, dar și cu mai rapidă tehnlogie de conectivitate, care permite accesul la internet.
Platforma tehnică utilizată de noul Q5 este denumită MLB, fiind preluată de la Audi A4 și Q7. Astfel, noul Q5 poate prelua tehnologii și motorizări de la ambele modele. Inginerii mărcii au făcut eforturi intense în timpul dezvoltării pentru reducerea greutății. Datorită noii platforme, dar și a materialelor ușoare precum aluminiul (utilizat pentru capotă și hayon), Q5 reușește să fie mai ușor cu 100 kg față de generația actuală. Plusurile sunt evidente la capitolul dinamică, dar și eficiență, valorile de consum fiind sensibil mai bune.
Audi Q5 – gamă de motorizări variată
Gama de motorizări disponibilă pentru Audi Q5 merge de la dieseluri eficiente, la modele hibride și la versiuni sportive. La baza gamei stă un diesel 2.0 TDI de 143 CP, disponibil în premieră la Q5 împreună cu tracțiune față. Toate celelalte motorizări sunt oferite standard cu sistemul de tracțiune quattro, care transmite, în condiții normale, 60% din cuplu spre puntea spate. Modelul hibrid are la bază propulsorul 2.0 TFSI, ajutat de un motor electric, pentru o putere maximă de 245 CP și o autonomie în modul electric de maximum 3 km. La vârful gamei, încă din momentul lansării, stă versiunea SQ5, motorizată de un 3.0 TDI biturbo de 313 CP. În funcție de motorizarea aleasă, Audi Q5 vine împreună cu o cutie manuală cu 6 trepte, cu una S Tronic cu 7 trepte sau cu una Tiptronic cu 8 trepte.