
După recentul facelift prin care Audi Q7 a trecut, constructorul din Ingolstad a prezentat cea mai puternică versiune din gamă, care va fi propulsată de un motor diesel V8.
Deși este atipic ca un model de înaltă performanță să aibă un motor diesel sub capotă, Audi nu a surprins cu nimic prin faptul că a montat un astfel de propulsor pentru cel mai rapid Q7 din gamă. Recent, mai multe versiuni sportive ale constructorului german au primit dieseluri de mare putere, astfel încât soluția aleasă pentru cel mai mare SUV din gamă era oarecum logică.
Unitatea diesel care propulsează SQ7 are o cilindree de 4,0 litri, o configurație V8 și beneficiază de aportul a două turbine și un compresor acționat electric pentru a produce 435 CP și un cuplu maxim impresionant, de 900 Nm, disponibil încă de la 1250 rpm. Compresorul acționat electric are un rol important în performanțele dinamice, grație răspunsului său instant care elimină complet turbo lag-ul specific motoarelor turbo.
Puterea este transmisă către sistemul de tracțiune integrală quattro de o cutie automată cu opt trepte, setată special pentru a face față cerințelor dinamice ridicate ale acestui model. Însă SQ7 mai are un atu important, grație sistemului de direcție integrală, care permite o agilitate ridicată în viraje. În plus, SUV-ul este echipat cu un diferențial sport, dar și cu un sistem de bare stabilizatoare active. Sistemul de frânare dispune de discuri cu diametrul de 400 mm pe față, respectiv 370 mm pe spate.
Din punct de vedere al performanțelor, Audi SQ7 TDI impresionează, mai ales prin faptul că reușește să accelereze de la 0 la 100 km în doar 4,8 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h.
Propulsorul beneficiază de un sistem mild-hybrid la 48V, ceea ce permite o foarte bună eficiență, consumul mediu declarat fiind de 7,4 l/100 km. În Germania, listele de comenzi sunt deja deschide, prețul de pornire fiind de 94.900 de euro.