Iată că expansiunea Tesla oferă un imbold pentru toată industria auto în ceea ce privește electrificarea. Fiecare constructor caută să ofere soluții de mobilitate electrică mai bine puse la punct, cu autonomie din ce în ce mai mare. Ultimul astfel de pas este făcut de BMW, care anunță că electricul i3 va beneficia de o autonomie crescută, atât pentru modelul full-electric, cât și pentru cel echipat cu Range Extender.
Până în acest moment, i3 oferea o autonomie electrică de 190 km, în ciclul de testare NEDC, iar în condiții reale autonomia putea ajunge la circa 150 km sau chiar mai mult în condiții ideale. De acum, BMW anunță o valoare de 300 de km pentru autonomie în ciclul de testare NEDC și cel puțin 200 km în traficul real, indiferent de condițiile meteo, de cele de trafic sau de utilizarea aerului condiționat și al sistemului de încălzire. Toate acestea în condițiile în care motorul electric rămâne neschimbat, cu o putere de 170 CP, ceea ce permite o valoare de 7,3 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc. Nici dimensiunea fizică a acumulatorilor nu se schimbă, ci doar capacitatea acestora. De acum, i3 beneficiază de acumulatori cu o capacitate totală de 33 kWh, spre deoasebire de modelul comercializat până acum, care avea o capacitatea a acumulatorilor de 22 kWh.
Ca și până acum, i3 va putea fi echipat cu un Range Extender, în fapt un motor termic pe benzină, cu 2 cilindri și 38 CP, care poate menține încărcare acumulatorilor constantă pentru 150 km. Asta înseamnă că un i3 cu Range Externder poate parcurge până la 450 km fără niciun fel de realimentare.
Acumulatori dezvoltați împreună cu Samsung SDI
În ciuda creșterii autonomiei, acumulatorii nu sunt mai mari ca dimensiune fizică. Poziționați sub habitaclu, aceștia au la bază 8 module, fiecare cu 12 celule și sunt dezvoltați de BMW împreună cu Samsung SDI. Posesorii unui i3 din generația actuală va putea monta acumulatroii noii generații, contra cost, la un preț ce va fi anunțat ulterior.