Dupa ce au fost fabricate peste 40.000 de exemplare, BMW a anuntat oficial scoaterea din productie a sportivei M3 Coupe. Iar din fotografiile oficiale se observa ca ultimul BMW M3 Coupe care a iesit pe poarta uzinei din Regensburg a fost un exemplar de culoare portocalie si care, mai mult ca sigur, va intra in proprietatea unui muzeu sau, de ce nu, a unui colectionar. Insa haideti sa discutam despre ce a reprezentat aceasta ultima generatie BMW M3 pentru lumea auto…
Inca de la prima generatie lansata in anul 1986, BMW M3 a devenit un etalon pentru sportivele din acest segment atat pe sosea, cat si pe circuit. Actuala generatie BMW M3 Coupe a fost lansata in anul 2007 si de-a lungul anilor a fost produsa in peste 40.000 de exemplare, in timp ce versiunea BMW M3 Sedan a fost fabricata in aproape 10.000 de unitati. Mai mult, constructorul german a mai anuntat ca versiunea BMW M3 Cabriolet va fi pastrat pe linia de asamblare pana in luna septembrie…
Cea mai importanta particularitate comuna a celor trei versiuni de caroserie este sistemul de propulsie si tehnologia sasiului, derivare direct din lumea motorsport. Motorul de 4,0 litri, primul V8 care a echipat un model M3 de serie, se remarca prin puterea maxima de 420 CP si cuplul impresionant de 400 Nm, asta in timp ce turatia maxima atinge valoarea de 8.400 rpm. O alta caracteristica pentru BMW M3 este sasiul ultrausor completat de puntea fata, conectata la caroserie printr-o placa de aluminiu pentru rigidizare, si de cea spate cu cinci brate de legatura, cu bare antiruliu tubulare si brate de control al puntii din aluminiu ranforsat. De asemenea, BMW M3 a fost echipat standard cu un sistem de franare extrem de performant, iar optional acesta putea fi comandat cu sistem Electronic Damper Control (control electronic al amortizoarelor) cu trei moduri de functionare.
O alta optiune inovatoare care a fost introdusa la a patra generatie BMW M3 a fost M DCT Drivelogic. Prima transmisie cu dublu ambreiaj pentru modelele de serie care putea fi reglata pentru a se potrivi caracteristicilor de performanta ale motorului de inalta turatie, oferea posibilitatea unei acceleratii deosebit de dinamice, fara intrerupere a fluxului de putere. Iar a patra generatie BMW M3 s-a mai remarcat prin capota din aluminiu si aripile fata din material plastic, precum si introducerea plafonului din carbon pentru varianta coupe.
Mai trebuie adaugat ca cea de-a patra generatie BMW M3 a fost produsa la fabrica BMW din Regensburg, in timp ce propulsorul V8 a fost furnizat de uzina de motoare BMW din Munchen. Iar printre numeroasele trofee primite de-a lungul anilor de catre aceasta supersportiva teutona, la loc de cinste se afla triplul succes de anul trecut, atunci cand constructorul german s-a intors in forta in DTM (Deutsche Tourenwagen Masters).
Voua v-a placut aceasta ultima generatie BMW M3 Coupe?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.