Încă de la momentul lansării primul M5, în 1984, sedanul bavarez a reprezentat combinația perfectă dintre automobilul stilat, elegant, cu prestanță și cel sportiv, pentru care barierele dinamicii erau poziționate atât de sus încât comparația cu modelele supersport era inevitabilă. În 2017, BMW prezintă noul M5 care, evident, are la bază recent lansata generație a Seriei 5.
Deși din punct de vedere al designului lucrurile nu sunt cu adevărat spectaculoase, ci mai degrabă moderate, M5 are un adevărat arsenal sub caroseria de limuzină cu patru portiere. Propulsorul V8 a păstrat cilindreea de 4,4 litri, însă puterea a crescut de la 560 CP la 600 CP, iar valoarea de cuplu maxim este de 750 Nm. Astfel, sunt necesare doar 3,4 secunde pentru realizarea accelerației de la 0-100 km/h, o valoare absolut impresionantă pentru o limuzină de lux cu cinci locuri. Totuși, aceste performanțe nu se datorează doar puterii mai mari, ci și noului sistem de tracțiune integrală, o premieră pentru M5.
Pentru a nu altera caracterul dinamic tipic unui M5, BMW a dezvoltat sistemul M xDrive care integrează un mod de funcționare 2WD, cu transmisie spate. Astfel, în condiții de tracțiune ridicată, grație acestui sistem, M5 poate fi condus ca o mașină sport cu transmisie spate. Însă, la nevoie, se poate activa modul 4WD Sport care imprimă un caracter la fel de agil, dar în condiții de tracțiune ridicate, cu patru roți motrice. În utilizarea de zi cu zi, șoferul poate alege modul 4WD care va transmite inteligent puterea către cele patru roți, în funcție de aderență și situație.
Nu doar accelerația 0-100 km/h este extrem de rapidă, ci și cea 0-200 km/h (11,1 secunde), mai scurtă cu peste 2 secunde față de generația actuală. Ca și la modelul precedent, viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar opțional pragul poate fi ridicat la valoarea de 305 km/h. Pentru trenul de rulare, BMW a pregătit un sistem de amortizare adaptiv care permite selectarea mai multor moduri. Ca și în trecut, șoferul are la dispoziție butoanele M1 și M2 pe care poate salva setări predefinite pentru toate sistemele mașinii. Astfel, mașina poate trece rapid de la o configurație la alta, de exemplu de la una axată pe confort, la una în care sportivitatea este la cele mai înalte cote.
Noul BMW M5 se poate comanda din toamna acestui an, iar livrările vor debuta în primăvara lui 2018, prețul de pornire fiind de 117.900 de euro cu TVA, pentru piața din Germania.