
BMW Seria 3 a fost mereu una dintre cele mai dorite modele de clasă medie, indiferent că vorbim de achiziția unui model nou sau a unuia de pe piața second-hand. În articolul de mai jos analizăm piața de mașini second-hand pentru modele cu ani de fabricație de la 2014 până la modele mai vechi de anul 2008. Iată care sunt prețurile, motorizările și ce atuuri are BMW Seria 3.
1. BMW Seria 3 – mai nou de anul 2012
Pentru un model cu anul de fabricație 2013 este nevoie de un buget de minim 23.000 de euro. Pentru această sumă, pe piața second-hand se găsește versiunea 316d, cu un diesel de 2,0 litri sub capotă care dezvoltă o putere maximă de 116 CP. Numărul de kilometri rulați variază de la circa 8.000 km la 30.000 km. Dieselul este foarte economic, dar nu trebuie să aveți așteptări ridicate în materie de sportivitate. Mai rar exită versiunea 316i, cu un motor pe benzină de 2,0 litri care dezvoltă 136 CP. Acesta asigură o dinamică mai bună, dar poate aveaa cifre de consum destul de ridicate în traficul ruban, cu valori de peste 9,0 l/100 km.
În funcție de echipare, prețul poate crește pentru versiunile cu dieselul de 2,0 litri (cu putere maxim de până la 184 CP pentru versiunea 320d) până la un prag ce depășește 40.000 de euro. Mai rar, pe piața de mașini rulate exită versiunea 330d, cu an de fabricație 2013-2014, pentru care prețul cerut poate ajunge și la 50.000 de euro, la un rulaj mai mic de 25.000 km.
2. BMW Seria 3 – an de fabricație 2010-2012
Pentru un astfel de model bugetul poate varia, în funcție de echipamente și de motorizare între 10.000 de euro și 25.000 de euro. Pe piața din România există foarte multe modele cu un rulaj ridicate, de peste 150.000 de km, multe dintre aceste mașini fiind rulate chiar mai mult. De aceea este foarte important să le verificați atent, în special atunci când istoricul nu poate fi verificat. Motorizarea preponderent întâlnită este cea diesel de 2,0 litri, în versiunile de putere de 143 CP, 163 CP și 184 CP. Versiunile mai puternice aduc un nivel de dinamică plăcut, tipic pentru un BMW și reușesc și valori de consum foarte bune. Motorizările pe benzină sunt foarte rare, mai des fiind întâlnită versiunea cu dieselul de 3,0 litri.
3. BMW Seria 3 – modele mai vechi de anul 2010
Pentru acestă opțiune există o multitudine de variante pentru un buget de sub 10.000 de euro, dar rulajul este, în general, unul ridicat. În plus, BMW este o marcă premium ceea ce face ca întreținerea să implice cheltuieli mari, iar reparațiile să fie extrem de costisitoare în anumite cazuri. La fel ca și la modelele mai noi, oferta este dominată de motorizarea diesel de 2,0 litri.
BMW Seria 3 este un model foarte agil, cu o dinamică ridicată și are tracțiune spate sau integrală. Confortul este bun, direcția foarte precisă, dar spațiul interior nu este printre cele mai bune din clasă, mai ales la genunchi pentru pasagerii din spate.
Fiind un model care poate aduce cheltuieli ridicate pentru reparație, este foarte important să faceți o verificare amănunțită la un service de marcă, care de cele mai multe ori vă poate oferi informații utile despre kilometrajul real, o problemă foarte des întâlnită la modelele BMW de la noi din țară.