Dupa ce a fost prezentat oficial in primavara la Geneva, BMW X6 facelift a fost lansat in aceasta vara si pe piata auto din Romania. Am participat la testul oficial de presa desfasurat la Munchen, unde am luat un prim-contact cu acest facelift.
BMW X6 este primul model Sports Activity Coupe din lume, iar pana acum rezultatele comerciale au fost pe masura asteptarilor, peste 150.000 de unitati fiind vandute pe intreg mapamondul.
Dupa aproximativ trei ani, a venit timpul ca si BMW X6 sa treaca printr-un facelift, insa unul destul de discret. Prin urmare am descoperit ca de acum imaginea exclusivista este mai bine pusa in valoare prin retusurile operate in materie de design, precum si prin blocurilor optice integrale cu LED-uri, o premiera in segmentul SUV. De asemenea se constata ca proiectoarele de ceata au fost amplasate mai sus si nitel mai in lateral, in zona mediana a fantelor de aer din spoiler. Mai mult, in partea posterioara blocurilor optice au un design revizuit si se bazeaza tot pe tehnologie de iluminare cu LED-uri.
Si in habitaclu au remarcat mici reajustari stilistice, insa per total ambianta interioara denota aceeasi calitate tipic teutona. O schimbare ar fi ca echiparea standard cu piele Nevada este disponibila si in culoare Vermilion Red. De asemenea optiunea exclusiva cu piele Nappa include mai nou si posibilitatea de a alege intre culorile Black si Ebony White. In alta ordine de idei, X6 facelift este la fel de bine organizat, iar ergonomia elementelor care inconjoara postul de conducere este ireprosabila. Mai trebuie spus ca noul BMW X6 este disponibil standard ca model cu patru locuri, insa o bancheta spate pentru trei persoane poate fi achizitionata suplimentar.
Pentru test am ales un exemplar xDrive30d dotat cu noua cutie automata cu 8 trepte, care poate fi actionata si prin intermediul clapetelor dispuse pe volan. Aceasta cutie de viteze proiectata de ZF exploateaza deosebit de eficient resursele acestui propulsor care dezvolta 245 CP. Astfel trecerea dintr-o treapta in alta se face prompt, dar deosebit de lin, aproape insesizabil, in timp ce zgomotul produs de acest motor in sarcina nu este perceptibil in habitaclu, gratie antifonarii excelente. Tot pe lista de aprecieri mai trebuie mentionata directia precisa, precum si confortul asigurat de sistemul de suspensie care filtreaza eficient neregularitatile din carosabil.
Acestea au fost primele impresii in urma testului cu noul BMW X6. Voi ce parere aveti despre acest facelift?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.