Cadillac vrea să dovedească că poate lupta cu cele mai cunoscute berline de perfomanță din Europa. A creat astfel un rival pentru BMW M5 și Mercedes-Benz E63 AMG în forma modelului CTS-V. Iar pentru a fi siguri că puterea nu va lipsi au ales să monteze sub capotă un motor V8 supraalimentat capabil să producă 640 cai putere și 855 Nm.
Grupul american General Motors încearcă o nouă revenire în zona premium a pieței auto europene prin marca Cadillac. Iar un prim pas este crearea unei versiuni performante pentru modelul Cadillac CTS, propunerea americană în clasa mare. Cadillac CTS este concurent direct pentru BMW Seria 5, Mercedes-Benz E-Klasse și Audi A6. Și pentru că fiecare dintre mărcile germane propune și o versiune extrem de performantă pentru aceste modele, Cadillac a prezentat modelul CTS-V, un model ce devine cel mai puternic model de serie din această clasă.
Față de un Cadillac CTS normal, versiunea performantă vine cu o serie de modificări estetice ce subliniază agresivitatea și latura sportivă. Partea frontală a fost modificată semnificativ, având o nouă grilă pentru radiator, prize de aer de dimensiuni mari și lumini de zi LED. Pentru clienți care vor dori un look extrem există și un pachet estetic numit Carbon Fiber ce oferă o serie de accesorii din fibră de carbon pentru caroseria modelului CTS-V. La interior, modelul performant american propune scaune sport tapițate în piele, inserții de carbon pentru bord și un display de 12.3 inch pe consola centrală. Pentru cei care vor folosi mașina pe circuit există un sistem ce înregistrează parametrii sportivi numit Performance Data Recorder.
Însă cel mai important element al modelului Cadillac CTS-V se află sub capotă. Un impresionant propulsor cu opt cilindri în V de 6.2 litri, supraalimentat livrează 640 cai putere și 855 Nm. Puterea este transmisă prin intermediul unei cutii de viteze automată cu opt trepte. Cifrele puterii se transformă în performanțe pe măsură. Cadillac CTS-V având nevoie de doar 3.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră. Viteza maximă este de 322 km/oră. Motorul poate decupla patru dintre cei opt cilindri atunci când se rulează în mod economic.
Față de modelul normal, caroseria versiunii CTS-V a fost rigidizată cu 25%. Suspensia este una sport, direcția este mai incisivă, iar diferențialul spate este blocabil. În plus, Cadillac oferă sistemul Magnetic Ride Control, ce poate ajusta ținuta de drum în timp real în funcție de condițiile de drum. Versiunea performantă Cadillac CTS-V va fi prezentată oficial la Salonul Auto de la Detroit, iar în Europa va ajunge la jumătatea anului 2015.