autovit.ro
B SECTIUNI

Care este varsta reala a parcului auto national?

Cu toate ca in ultimii ani s-a investit masiv in programul guvernamental de scoatere din uz a masinilor vechi, actiune denumita popular “Programul RABLA”, din statistica intocmita de catre Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) reiese clar ca cele mai multe dintre autoturismele care circula pe strazile noastre sunt vechi si chiar foarte vechi. Iar daca tinem cont de algoritmul de calcul al timbrului de mediu devine tot mai clar ca parcul auto national va semana din ce in ce mai mult cu o clinica de geriatrie…

Pe fondul controverselor iscate de introducerea, peste doar cateva zile, a timbrului de mediu, raportul Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) confirma ca parcul auto national se afla intr-un proces accelerat de imbatranire. Si chiar daca guvernantii au avut initial o serie de intentii laudabile, in forma finala timbrul de mediu se pare ca va incuraja tot mai mult importul de masini foarte vechi care respecta normele de poluare Euro 2, Euro 1 si non-Euro. Poate o idee buna ar fi fost ca reducerea consistenta a taxei de inmatriculare pentru acest tip de motorizari sa se aplice exclusiv pentru masinile deja inmatriculate in Romania. Mai exact, masinile vechi rulate in Romania sa fie taxate conform timbrului de mediu, iar pentru cele ce urmeaza a fi importate dupa 15 martie sa se aplice taxa anterioara.

Parc_2

Conform statisticii intocmite de DRPCIV, in anul 2012 in parcul auto national se aflau in exploatare 4.485.148 autoturisme. Cele mai multe dintre acestea sunt autoturismele cu varsta cuprinsa in intervalul 6 – 10 ani (1.398.441 exemplare), insa de aici intervine problema… Pe locul secund se pozitioneaza autoturismele cu varsta cuprinsa intre 11 si 15 ani, adica nu mai putin de 975.075 unitati, in timp ce pe pozitia a treia sunt masinile cu peste 20 de ani vechime: 769.110 unitati. Dar sa vedem care este structura detaliata a parcului auto, la finele anului trecut:

Vechime 0-2 ani:    149.327 exemplare
Vechime 3-5 ani:    543.928 exemplare
Vechime 6-10 ani:    1.398.441 exemplare
Vechime 11-15 ani:    975.075 exemplare
Vechime 16-20 ani:    649.266 exemplare
Vechime peste 20 ani:    769.110 exemplare

Si acum intervine nedumerirea… De ce oare timbrul de mediu avantajeaza tocmai masinile foarte vechi si nu pe cele Euro 3 si Euro 4? In aceste conditii credeti ca mai merita reactivarea programului RABLA? Va astept comentariile mai jos…

9 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)