Mercedes Clasa E şi BMW Seria 5 sunt două dintre limuzinele premium de clasă medie cu un renume extrem de bun. Între anii 2003-2009 ele au dus un “război” direct pentru supremaţia din segment şi au atras publicul cu atuuri diferite. Anterior acestui materiale am vorbit pe larg despre cele două modele (link pe numele maşinilor de mai sus) şi am analizat ce au oferit ele, ce gamă de motorizări au propus, dar şi ce probleme de fiabilitate au avut. Totuşi, ambele sunt maşini foarte bune şi foarte apreciate, încât alegerea finală ţine mai mult de preferinţele fircăruia.
BMW Seria 5 E60 (2003-2010) – pe scurt
Seria 5 a fost recunoscută pentru calitățile sale dinamice, cu transmisia spate specifică care propunea un comportament foarte agil și plăcut, dar și un nivel de tracțiune ridicat și o direcție foarte precis și comunicativă. Totuși, dacă nu se comanda suspensia sport atunci
Seria 5 era chiar foarte confortabilă, fără să deranjeze pasagerii cu zgomote la trecerea peste denivelări. Interiorul oferea loc chiar și pentru cinci pasageri, în spate spațiul fiind generos la nivelul capului și al genunchilor. Printre echipamentele oferite la acel moment enumerăm: head-up diplay, sistem audio Harman Kardon, faruri cu xenon adaptive, pilot automat adaptiv, control vocal sau chiar sistem pentru vedere pe timp de noapte. Seria 5 E60 a fost consierată o mașină cu un nivel mediu de fabilitate şi este un model destul de scump de întreținut, mai ales că unele operațiuni de reparaţie sunt foarte complicate, în special la motoarele cu șase cilindri.
Mercedes Clasa E W211 (2002-2009) – pe scurt
Clasa E este apreciată pentru valorile ridicate pe care le oferea în materie de confort. Astfel, senzaţia de spaţiu este la cel mai bun nivel în clasă, cu scaune de dimensiuni generoase în faţă, şi un nivel de spaţiu foarte bun pentru pasagerii spate. Confortul peste media clasei era adus şi de trenul de rulare, foarte elastic, care trecea elegant peste denivelări, fără să transmită vibraţii şi zgomote mari în habitaclu. Direcţia era destul de mult asistată şi miza pe uşurinţă în utilizare în defavoarea unui senzaţii de sportivitate. Dacă asta este ceea ce căutaţi, atunci mai bine vă îndreptaţi atenţia spre rivalului Clasei E din acele vremuri, adică BMW Seria 5. Fiabilitatea a fost considerată medie şi trebuie ţinut cont că Mercedes Clasa E este un model foarte scump de întreţinut, atât prin costurile reviziilor, al carburantului necesar, dar mai ales a pieselor de schimb, în caz că apar defecţiuni.
Fiabilitate
Ambele modele nu au fost exemple de fiabilitate şi, în plus, întreţinerea lor este foarte scumpă. Mercedes a avut cele mai mari probleme la sistemele electronice, iar BMW Seria 5 a avut un tren de rulare foarte sensibil la drumurile proaste. Niciunul dintre cele două modele nu s-a clasat între primele locuri în rapoartele de fiabilitate ale acelor ani, astfel încât acest capitol nu este unul care să încline balanţa între aceste modele.
Dacă ar fi să alegi un modele la mâna a doua, care dintre ele ar fi şi ce motorizare ai prefera?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.