Pentru că epoca tehnologiei și a internetului este în plină ascensiune, tot mai multe persoane aleg să-și scoată mașina second-hand la vânzare pe o platformă online. Deși această decizie este una foarte inspirată, există anumiți factori care pot îngreuna procesul de vânzare a mașinii și care pot transforma un potențial beneficiu într-o adevărată corvoadă.
Pentru a înțelege pe deplin atât avantajele, cât și inconvenientele scoaterii la vânzare a unei mașini second-hand pe o platforma de anunturi online, este necesar să iei în calcul fiecare detaliu și să-i înțelegi atât beneficiile, cât și neajunsurile.
În cele ce urmează îți vom explica în detaliu ce avantaje ai dacă decizi să publici un anunț de vânzare a mașinii tale second-hand pe o platformă online, cum o alegi pe cea ideală, dar și care sunt principalele aspecte la care ar trebui să fii atent.
Vizibilitate
Este indiscutabil faptul că atunci când postezi un anunț de vânzare a mașinii pe o platformă online beneficiezi de o vizibilitate extrem de sporită, mai mare decât dacă ai decide să mergi cu mașina într-un târg auto sau să-ți anunți toate cunoștințele că ești în căutarea unui nou proprietar pentru autovehiculul tău.
Totuși, atunci când publici anunțul, trebuie să-ți amintești că nu ești singura persoană care procedează în acest fel și că pe platforma respectivă pot fi găsite sute de anunțuri de vânzare a aceluiași tip de mașină. Pentru a te asigura că oferta pe care o postezi se va diferenția de celelalte, este important să oferi detalii cât mai multe despre mașina pe care urmează să o vinzi, să faci cât mai multe fotografii și să stabilești un preț corect pentru ceea ce vrei să vinzi.
Citește și: Cum intretii masina corect, pentru o valoare mai mare la revanzare
Comunicarea cu clienții
Un alt avantaj major al unei platforme online este reprezentat de ușurința prin care clienții și vânzătorii pot comunica între ei. Spre deosebire de un simplu anunț de vânzare postat la mica publicitate, unde persoanele interesate de mașină pot contacta vânzătorul doar telefonic, o platformă online oferă nenumărate canale de comunicare interne, cu funcții de partajare foto/video și de chat în timp real.
Însă, trebuie menționat faptul că acest beneficiu se poate transforma într-un dezavantaj pentru o persoană care nu își cunoaște cu adevărat mașina sau care încearcă să ascundă anumite defecte ale mașinii și refuză să-i trimită clientului fotografiile cerute. Astfel, trebuie să accepți că pe o astfel de platformă, o mare parte din clienți te vor contacta pe această cale și nu telefonic, cum erai obișnuit.
Cu toate acestea, dacă dai dovadă de sinceritate, îi pui potențialului cumpărător la dispoziție toate materialele de care acesta are nevoie și dacă vorbești deschis despre eventualele probleme ale mașinii, șansele ca acesta să dorească să vadă mașina sunt foarte mari.
Citește și: Ghidul vanzatorului: cum trebuie sa arate fotografiile din anuntul auto
Stabilirea prețului
Spre deosebire de un târg auto sau de mica publicitate, pe o platformă online ai opțiunea de a vizualiza rapid toate prețurile mașinilor care se aseamănă cu cea pe care îți dorești să o vinzi și să-i ajustezi valoarea în așa fel încât să găsești rapid un client. Această metodă este ideală pentru persoanele care, dintr-un motiv sau altul, doresc să-și vândă rapid mașina și ar fi dispuse să reducă puțin din preț pentru a găsi cât mai repede un cumpărător.
Totuși, această practică poate fi, în mod paradoxal, și un impediment în vânzarea mașinii. Având în vedere fraudele practicate de anumite persoane de rea-credință pe piața auto second-hand, cumpărătorii pot deveni suspicioși atunci când văd o mașină cu un preț mai mic decât media pieței și o pot considera o eventuală înșelătorie. Pentru ca anunțul tău să nu fie evitat tocmai din cauza prețului prea mic, este necesar să nu-l cobori foarte mult, iar dacă o faci, să-ți justifici decizia în textul anunțului de vânzare.
Cum alegi platforma online ideală
Având în vedere multitudinea de opțiuni pe care internetul ți le pune la dispoziție, probabil că te gândești deja care este platforma online ideală pentru a-ți vinde mașina cât mai repede. Poate că numeroasele anunțuri pe care le-ai văzut pe platformele mari din România te-au descurajat și te-au făcut să crezi că din cauza competiției mari nu îți poți vinde autovehiculul, așa că ai putea fi tentat să alegi o soluție cu mai puține oferte de vânzare, unde anunțul tău va putea fi observat mai ușor.
Această abordare nu este doar neinspirată, ci și total greșită, iar motivul este cât se poate de simplu. Pe o platformă online în care oferta este una foarte variată, și cererea este la fel de numeroasă, dovadă fiind faptul că majoritatea mașinilor își găsesc rapid cumpărător, în pofida numărului lor foarte mare. De aceea, este esențial să alegi o platformă online cu un grad de expunere mare, pentru că rezultatele nu vor întârzia să apară.
Profită de toate avantajele pe care o platformă online ți le oferă și învață să le exploatezi în așa fel încât, la sfârșitul zilei, tu să fii cel câștigat.
Sursa Foto: Shutterstock
Un pasionat al domeniului auto, Dragos este mereu in cautarea ultimelor tendinte si noutati din industrie. A crescut indragind motoarele cu combustie interna, insa este pasionat, deopotriva, de sunetul inconfundabil al unui motor V8, cat si de evolutia tehnologica in domeniul masinilor electrice. Fie ca vorbim despre performanta, design, tehnologie sau tendinte in industrie, Dragos este mereu la curent cu cele mai noi inovatii si evenimente din lumea auto, oferind informatii complexe intr-un mod accesibil si captivant.