autovit.ro
B SECTIUNI

Ce trebuie să verifici la o maşină second-hand

O maşină cumpărată de pe piaţa second-hand va ridica întotdeauna anumite probleme, însă dacă verificarea este atentă cheltuielile pentru reparaţii ulterioare pot fi reduse la minimum. Fie că este vorba despre starea elementelor de caroserie sau de mecanică orice problemă detectată te poate ajuta în obţinerea unui preţ mai bun sau te poate face să alegi o altă maşină. Iată câteva din lucrurile simple pe care trebuie să le verifici atunci când vrei să cumperi o maşină de pe piaţa de second-hand.

  • În primă fază verificaţi exteriorul maşinii, elementele de caroserie şi calitatea vopselei. Cautaţi lufturi care nu sunt similare pe ambele părţi pentru a detecta dacă maşina a fost lovită şi reparată. De asemenea, verificaţi vopseaua şi calitatea ei pe toate elementele de caroserie. Dacă găsiţi adâncituri, vopsea decojită sau efectul de “coajă de portocală” confruntaţi proprietarul cu aceste probleme.
  • lovitura masinaVerificaţi dacă parbizul nu este ciobit sau nu este mătuit excesiv. Cel mai uşor se poate vedea în lumina soarelui. De asemenea, verificaţi sticla farurilor pentru a nu fi prea mătuită, astfel încât iluminarea pe timp de noapte să fie deficitară. Dacă există diferenţe mari între faruri la acest capitol, înseamnă că unul dintre ele a fost înlocuit, probabil ca urmare a unui accident.
  • La maşinile mai vechi căutaţi urme de rugină. Cel mai des, acestea apar pe contraaripi, în zona pragurilor sau în partea inferioară a portierelor.
  • Portierele trebuie să se închidă cu uşurinţă, fără să fie necesară o inerţie mare. Altfel, zona respectivă este probabil reparată în urma unui accident important.
  • Căutaţi urme minore de lovituri, îndoituri sau zgârieturi ale caroseriei. Ele pot fi nesemnificative, dar elementele maşinii se vopsesc doar integral, astfel încât costurile reparaţiei pot fi ridicate.
  • La interior verificaţi toate comenzile şi toate sistemele pentru a fi funcţionale.
  • martor aprins in bordVerificaţi tapiţeria pentru zone în care poate fi ruptă (mai ales la cusături) sau pentru urme de mizerie care pot fi cu greu scoase. Tapiţeria sau pielea de pe volan sau schimbător nu trebuie să fie uzată excesiv. În astfel de cazuri este posibil ca maşina să aibe foarte mulţi kilometri. Mirosul din interior trebuie să fie neutru.
  • Verificaţi data de fabricaţie a fiecărui geam al maşinii. Dacă data este diferită, atunci înseamnă că un geam a fost schimbat, probabil din cauza unui accident.
  • Verificaţi anvelopele maşinii pentru a nu fi prea mult uzate sau pentru a nu fi diferite ca model. Este ideal ca acestea să mai poată fi folosite în siguranţă măcar două sezoane şi să fie aceeaşi marcă şi model.
  • Faceţi un test-drive pentru a putea vedea cum se comportă direcţia, frânele, cutia de viteze, motorul  sau trenul de rulare. Încercaţi să ascultaţi dacă există zgomote suspecte sau o funcţionare greoaie a anumitor sisteme.
  • Orice martor aprins în bord sau atenţionări despre nefuncţionarea unor sisteme semnalează o problemă ce poate fi foarte costisitoare.
  • Variaţi, pe cât posibil, suprafaţa pe care se merge în test-drive, de la asfalt perfect la piatră cubică.

 

Foarte important!

Dacă maşina trece acest mini test făcut pentru cei cu minime cunoştinţe, nu vă grăbiţi să cumpăraţi imediat. Cu fiecare maşină mergeţi la un dealer al mărcii care are un service specializat. Acolo, pentru o sumă acceptabilă, există teste speciale pentru maşinile second-hand. Astfel, mecanicii specializaţi pot să descopere probleme ascunse, imposibil de identificat în alte circumstanţe. Mai mult, în unele cazuri, dealerii pot avea acces la istoricul maşinii, încât puteţi afla când au fost făcute reviziile sau alte reparaţii.

13 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)