Dacă ai ajuns vreodată pe centura Bucureștiului este imposibil să nu fi fost blocat în trafic, în special dacă ai parcurs secțiunile nemodernizate, unde se circulă în continuare pe o bandă pe sens. Deși promisiuni au existat mereu, unul dintre cele mai importante drumuri din România a rămas pe anumite zone exact așa cum a fost construit, cu o calitate a asfaltului ce lasă de dorit. Doar zona de nord a centurii a fost modernizată și permite circulația în regim de drum expres, cu două benzi pe sens.
Recent, Ministrul Transporturilor a anunțat că 33 km din centură, între autostrada A1 și DN5, în zona de sud, vor fi modernizați până în 2018. Asta înseamnă că circulația se va face pe două benzi, cu separatoare de sens. Restul centurii care va rămâne în stadiul actual, între DN5 (Jilava) și intrarea pe autostrada A2 (Cățelu) nu are încă un termen de finalizare, deoarece este necesară o analiză extinsă a unei companii ce trebuie aleasă de Banca Europeană de Investiții.
Proiectul de modernizare este prevăzut în Master Planul General de Transport aprobat de Guvern în luna septembrie, suma investiției fiind de 176 milioane de euro. După terminarea acestui proiect, centura capitalei va fi modernizată în regim de drum expres în cea mai mare parte de ei, ultimul segment nemodernizat fiind de doar 16,4 km.
În acest moment, pe zona de nord a centurii există lucrări avansate de modernizare, între intrarea pe A1 și DN2, dar acestea sunt întârziate. Conform planului inițial, această porțiune trebuie deschisă traficului pe două benzi pe sens la începutul anului viitor. Astfel, ar exista conexiune directă pe drum expres între A1, DN1 și A3, ceea ce ar fluidiza traficul semnificativ chiar și în oraș, mai ales că multe autoturisme preferă drumul prin București în detrimentul celui de pe centură.
În ciuda faptului că există întârzieri, sunt șanse ca segmentul din nord să fie deschis până la finalul acestui an, deși nu mai este prea mult timp. Centura București este una dintre cele mai circulate șosele din România și pune probleme uriașe de logistică transportatorilor, ceea ce face aproape imposibil de înțeles de ce lucrările nu sunt finalizate de ani buni.