autovit.ro
B SECTIUNI

Cine e mai tare Mike Tyson sau…Kimi Raikkonen???

Nu. Nu am baut nimic. Acest gen de intrebari exista, chiar si fara sa o recunoastem, la multi dintre noi, cu toate ca arareori se refera la sportivi din discipline atat de diferite. Personal imi este clar ca daca Mike l-ar pali pe Kimi cu o scatoalca, acesta din urma ar avea mari probleme de concentrare pe un tur de pista la Monaco! 😉

Insa daca v-as intreba cine castiga, Mike Tyson sau Remy Boniaski – asta ca sa nu-l dam ca exemplu pe “Moartea din Carpati”-, ati sti sa-mi raspundeti?
Amandoua sunt sporturi de contact, ambii sunt sportivi de marca – ma rog, din perioade diferite, dar asta e doar pentru frumusetea si sonoritatea numelor lor-, cu palmarese de invidiat, se desfasoara in ringuri sensibil asemanatoare…

Cine bate? Un karatist sau un judoka? Un boxer sau un luptator de K1?
Greu de spus! Unii dau doar cu mainile, altii si cu picioarele, unii te pot tranti, altii te musca de ureche. E dificil de stabilit un campion interdisciplinar, insa intrebarea e tentanta!

La fel si in automobilism sau motociclism, unde exista diverse discipline care au in comun volanul sau ghidonul.
Ieri am “aruncat” o astfel de intrebare pe Facebook, usor “mascata” sub fata rigida a lui Raikkonen. Intrebam acolo ca in cazul unei posibile victorii a lui Kimi se poate spune ca cei mai buni piloti sunt cei de…raliu???
Era o fortare evidenta a termenilor si realitatilor, Ice Man nefiind un pilot de raliuri – in ciuda incercarilor sale de a realiza ceva in disciplina respectiva-, ci ramanand un pur pistard.

Insa mica polemica aprinsa in comentarii m-a facut sa revin asupra subiectului: cine-i, deci, cel mai tare pilot, ralistul sau pistardul?

In istorie au fost cateva cazuri mai mult sau mai putin notabile in care pilotii au incercat sa schimbe, temporar sau nu, disciplina.
Aproape invariabil, ca sa nu spun inevitabil, pilotii de raliu s-au descurcat mai bine pe circuit decat pistarzii “rataciti” in padure!
Un Roehrl sau Loeb au mers extrem de bine in DTM, IMSA sau Le Mans (inclusiv marele Walter a concurat cu succes in celebra cursa de anduranta) in timp ce Ekstrom, Warwick sau Reutemann nu au reusit sa se impuna in raliuri.

Poate cel mai polivalent pilot din vremurile moderne ramane Ivan Muller, campion si pe gheata din Andros si pe circuitele de WTCC.

Desi in toate specialitatile auto primeaza lupta cu secundele, diferentele sunt, totusi, uriase.

Daca ralistii trebuie sa faca fata in fiecare cursa la confruntarea cu mii de viraje diferite, cu suprafete de rulare ce merg – intr-un sezon-, de la zapada si gheata pana la macadam sau noroi, trecand prin asfalt uscat, ud sau inghetat, pilotii de circuit au de negociat – e drept, la viteze mult mai mari-, 10-15 viraje pe cursa iar marea diversitate a suprafetei de rulare se reduce la un impecabil asfalt. Uscat sau ud. That’s it!

Primii trebuie permanent sa “compuna” cu realitatea schimbatoare, trebuie sa fie precisi dar nu intotdeauna chirurgical, spre diferenta de fratii lor de arme ce ridica la rang de virtute trecerea de 1000 de ori prin EXACT acelasi milimetru de pista. Concentrare imensa, mai ales ca in jurul lor “graviteaza” oponentii care uneori devin de-a dreptul agresivi. Acesta este un aspect care nu exista in viata pilotului de raliu care ramane…singur pe drum. Ma rog, deloc singur daca ne gandim ca il are in dreapta pe adevaratul comandant al echipajului, maria-sa CODRIVERU’!

Poate parea simplu, insa sa mergi dupa dictare nu este! Trebuie sa ai perfecta incredere in copilot, sa faci notarea traseului extrem de corect iar apoi sa pui sub un usor semn de intrebare tot ce ai pregatit la recunoasteri pentru ca, nu-i asa, realitatea din teren se schimba in functie de suprafata de rulare si…pozitia de start!

Asa ca e greu de spus cine-i mai tare la modul absolut, chit ca ar fi frumos sa putem raspunde la aceasta intrebare. Ramane o evidenta ca toti pilotii de varf, indiferent de specialitate, raman niste profesionisti extrem de rapizi si de competenti, unii chiar niste “zei” ai volanului sau ghidonului.

Insa, ca sa va raspund, totusi, la intrebare, cel mai tare si mai tare ramane John Surtees, singurul pilot din lume campion mondial atat la Moto GP cat si la Formula 1!!!

PS Pe Tyson nu-l mai iau in considerare pentru ca m-a dezamagit cand si-a muscat oponentul de ureche!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)