autovit.ro
B SECTIUNI

Citroen C3 poate fi optiune la varsta a doua?

Preferat mai ales de catre clientela feminina, Citroen C3 si-a consolidat in timp un bun renume printr-o serie de avantaje tipice pentru un autoturism destinat cu precadere traficului urban. Insa daca factorul estetic este si acum un mare avantaj, nu acelasi lucru se poate spune atunci cand vorbim despre fiabilitatea exemplarelor mai vechi…

Cu un design destul de atipic in acele vremuri pentru segmentul mic, C3 a fost lansat in anul 2002, o perioada in care suprematia era detinuta de rivalii teutoni caracterizati mai ales prin conservatorism. In acest context, misiunea constructorului francez de a fideliza o clientela cat mai numeroasa prin artificii de design a fost extrem de dificila. Totusi daca la inceput au fost sesizate anumite reticiente, in timp acest autoturism de oras a inceput sa convinga tocmai prin factorul estetic si mai putin prin calitatea finisajelor ori prin fiabilitate.

Tin minte ca in urma cu cativa ani am avut ocazia efectuarii unui test de anduranta cu un exemplar Citroen C3 animat de propulsorul 1.4 HDi 70 CP. Per ansamblu, masina mi-a placut, fiind confortabila si destul de agila in traficul urban. Chiar nu tin minte sa fi sesizat vreo problema majora la acel exemplar, in schimb am fost incantat mai ales de autonomia excelenta si de costurile moderate de intretinere. Pentru a ma documenta cat mai bine pentru acest material, am citit o serie de review-uri ale unor clienti de C3 si am constatat ca acestia se declara multumiti de spatiul generos pentru acest segment, precum si de suprafetele vitrate de mari dimensiuni care faciliteaza vizibilitatea in trafic ori in timpul manevrelor de parcare. Si chiar daca nu exceleaza la capitolul capacitate de transport, volumul portbagajului este suficient pentru necesitatile cotidiene ale unei familii.

Pe lista de nemultumiri utilizatorii au mentionat cateva probleme legate de servodirectie, asamblarile perfectibile ale unor ornamente interioare si chiar uzura materialelor din plastic folosite la finisarea habitaclului. De asemenea au mai fost raportate anomalii ale sistemului electric manifestate mai ales prin aprinderea nemotivata a unor martori luminosi din plansa de bord. Totusi aceste vicii de fabricatie sunt caracteristice mai ales exemplarelor din primele loturi fabricate, unitatile produse dupa facelift-ul din 2006 fiind mai adecvate achizitionarii la a doua tinerete.

Voi ce mai puteti adauga despre istoricul lui Citroen C3? Ce v-a mai placut si ce nu la acest autoturism francez de clasa mica, destul de atractiv la varsta a doua…

14 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)