Modelul de curse BMW 328 Mille Miglia Roadster a revenit în România după 77 de ani, iar organizatorii au pus la cale o reuniune cu pilotul român Marin Dumitrescu, în vârstă de 98 de ani. Marin Dumitrescu câștiga cursa de urcare pe traseu montan de la Sinaia la începutul anilor ’50 cu un model similar.
Concursul de Eleganţă Sinaia a fost scena unei reveniri istorice pentru BMW 328 Mille Miglia Roadster. După ultima participare internaţională majoră, la Grand Prix-ul Braşovului în septembrie 1940, la doar 50 de kilometri de Sinaia, faimosul roadster a fost din nou prezent în România. A fost o întâlnire emoţionantă pentru Marin Dumitrescu (98 de ani), câştigător al cursei de coastă de la Sinaia cu un model BMW 328 la începutul anilor ’50, a coborât din faimosul Mille Miglia Roadster pe covorul roşu al Concursului de la Sinaia pentru a deschide evenimentul.
Ultima cursă internaţională importantă la care toate cele trei exemplare BMW Mille Miglia Roadster au participat a fost Marele Premiu al Oraşului Braşov, în septembrie 1940. Echipa germană avea intenția de a se prezenta şi la Marele Premiu al Bucureştiului, care urma să aibă loc o săptămână mai târziu. Dar, din cauza războiului, maşinile au participat doar la antrenamentele de la Braşov, după care au fost obligate să se întoarcă în Germania. Astăzi, pentru prima dată după 77 de ani, un model BMW 328 Mille Miglia Roadster s-a aflat din nou pe teritoriul Romaniei.
Organizat sub Înaltul Patronaj al M.S. Regelui Mihai I, Concursul de Eleganţă Sinaia are o tradiţie care a început la mijlocul anilor ’30, cu două evenimente organizate în 1934 şi 1935. Evenimentul a fost reluat în 2011, în aceeaşi locaţie, şi îşi dezvoltă acum faimă internaţională. Se bucură de participarea proprietarilor din România şi ţările vecine, printre aceştia fiind şi faimosul colecţionar de maşini de epocă şi fost jucător de tenis Ion Ţiriac. Unică este categoria “Made in Romania”, care readuce la viaţă istoria uitată a industriei auto din România. Anul acesta, câştigător a fost Dacia Estafette, unul dintre cele două modele despre care se ştie că mai există în prezent şi singurul restaurat până acum.
Câştigătorul “best of show” a fost un model Cadillac V16 Series 90 impecabil ce aparține Țiriac Collection. Istoria bogată a mărcii Citroën a fost reflectată perfect de participanţi prin Citroën Traction Avant, Citroën CX Prestige şi Citroën DS Cabriolet cu caroserie produsă de Chapron. O altă maşină specială a fost Ego 4/14, unul dintre cele două modele existente. Aceasta este o maşină care a fost aproape distrusă de Securitate spre sfârşitul anilor ’80, a fost restaurată în 2005 pentru a apărea într-un faimos film românesc, “Restul e tăcere”, unde este condusă într-o secvenţă de însuşi regizorul peliculei, Nae Caranfil.