Cutiile automate sunt din ce in ce mai avansate din punct de vedere tehnologic si devin mai placute în conducere, ofera mai mult confort, dar schimba treptele și foarte rapid atunci când se conduce într-o manieră sportivă. Dacă până nu demult cutia automată era rezervată pentru clasele mari și de lux, acum ele nu sunt deloc neobișnuite chiar dacă vorbim despre o compactă. Mai jos am incercat să identificăm ce compacte cu o cutie automata poți cumpăra sub pretul de 8.000 de euro de pe piața de second-hand.
1. VW Golf V 1.9 TDI DSG, 2009, 105.000 km
VW Golf este una dintre cele mai bune alegeri din clasa compactă și oferă un interior spațios, un tren de rulare cu un compromis bun între sportivitate și confort, iar dieselul 1.9 TDI de 105 CP funcționează foarte economic, deși este ușor zgomotos. Cutia automată DSG cu dublu ambreiaj dispune de 7 trepte și utilizează ambreiaje uscate. Este rapidă la schimbările de treaptă, oferă un nivel bun de confort, însa în traficul aglomerat are momente cand bruscheaza la schimbarea treptelor, în special la viteze mici.
2. Seat Leon 2.0 TDI DSG, 2008, 120.000 km
Seat Leon utilizează aceeași platformă tehnică precum cea a lui Golf V. Trenul său de rulare este mai rigid, oferă mai puțin confort, însă ținuta de drum este una mai sportivă. Dieselul 2.0 TDI are o putere de 140 CP și oferă prestații foarte bune din punct de vedere dinamic, cu o valoare de consum foarte bună. Cutia automată DSG cu dublu ambreiaj dispune de 6 trepte, iar ambreiajele sunt în baie de ulei datorită cuplului mai mare al motorului diesel.
3. Renault Megane 1.5 dCi Auto, 2011, 140.000 km
Renault Megane este un model cu un tren de rulare mai elastic și mai mult axat spre confort. Din punct de vedere sportiv este inferior lui Golf și Leon, iar direcția sa este fadă, fără să ofere prea multe informații șoferului. Cutia automată are 6 trepte și este una clasică, cu convertizor de cuplu. Este sensibil mai lentă decât o cutie DSG, crește consumul propulsorului, dar este foarte fluentă la schimbarea treptelor de viteză.
4. Peugeot 308 1.6 Hdi Auto, 2011, 76.000 km
Peugeot 308 oferă un tren de rulare cu un compromis bun între sportivitate şi confort, deşi uneori este destul de dur pe denivelări, un interior spaţios şi se conduce plăcut, chiar dacă nu are valenţe sportive pe drumurile virajate. Direcţia este destul de asistată, fapt ce facilitează drumurile prin traficul urban, dar penalizează latura sportivă. Cutia automată este una robotizată cu 6 trepte, cu aceeași configurație cu una manuală, dar la care treptele sunt schimbate de un sistem robotizat. Cutia are timpi de schimbare foarte mari și segmentează sensibil perioadele de accelerație, fapt ce afectează confortul, în special cand se efectuează depășiri rapide.
5. Toyota Prius, 2008, 75.000 km
Toyota Prius are un motor termic pe benzină de 1,5 litri ce lucrează împreună cu unul electric. În traficul urban Prius poate fi condus cu valori foarte bune de consum, însă în extraurban consumul este apropiat de al unui motor similar ca cilindree pe benzină. Cutia automată este una cu variație continuă (CVT), care poate simula 6 trepte predefinite. În modul auto, cutia menține turația motorului fixă, dar destul de ridicată, ceea ce afectează confortul. Accelerațiile sunt slabe, iar în regim sportiv cutia aduce un consum ridicat.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.