autovit.ro
B SECTIUNI

Skoda ne prezintă evoluția semnalizatorului de la origini și până în prezent

Semnalizatorul este un element aproape banal al automobilului din ziua de azi. De-a lungul timpului modul în care șoferul își anunța intenția de a schimba direcția a evoluat de la o simplă săgeată la semnalizatoarele LED dinamice din ziua de azi.

De-a lungul celor 100 de ani de istorie auto, banalul semnalizator, modul în care cel de la volan își anunța intenția de a schimba direcția automobilului pe care îl conduce, a evoluat extrem de mult. Astăzi, suntem obișnuiți cu semnalizatoare LED încorporate în blocuri optice complexe, dar acum un secol lucrurile erau mult mai simple.

Cu ajutorul celor de la Skoda, trecem în revistă evoluția semnalizatorului auto:

La începutul secolului trecut, primele automobile nu aveau lumini speciale pentru semnalizarea direcției de mers. Cel de la volan, însă, trebuia să semnalizeze cu ajutorul brațelor schimbarea direcției de mers. Primul model Skoda care avea să folosescă un indicator mecanic a fost Laurin & Klement Skoda 110 din 1929. Cu ajutorul unui buton amplasat pe bord, cel de la volan putea indica schimbarea direcției cu ajutorul unei săgeți acționată electromagnetic.

În 1937, modelele produse în Cehia primeau două indicatoare mecanice ce ieșeau din caroserie tot cu ajutorul unui sistem electro-magnetic.

În 1964, modelul Skoda Octavia folosea indicatoare luminoase cu sticlă portocalie. Semnalizatoarele erau lumini separate de faruri, iar butonul prin intermediul căruia erau controlate era amplasat în stânga volanului.

În 1966, odată cu lansarea modelului Skoda 1000 MB, semnalizatoarele față rămâneau separate de faruri, dar în partea din spate erau acum înglobate în stopuri. Pentru a le acționa, cel de la volan avea la dispoziție o manetă în formă de steag amplasată în stânga volanului. Apăsarea aceleiași manette acționa claxonul.

Modelul Skoda 125L din 1988 aducea semnalizatoarele frontale chiar lângă faruri, deși nu erau încă încorporate. Apăreau și semnalizatoarele laterale amplasate pe aripile față.

Skoda Favorit din 1989 este primul model produs la Mlada Boleslav care folosea blocuri optice frontale cu semnalizatoare integrate.

În era modernă, Skoda a mutat semnalizatoarele laterale de pe aripi pe carcasele oglinzilor retrovizoare odată cu modelul Yeti din 2009, iar apoi intregrând tehnologia LED.

Din 2019, noul model Skoda Scala va oferi indicatoare LED dinamice ca opțiune pentru semnalizatoarele spate. Acestea se aprind cu o mișcare fluidă către direcția indicată.

 

Un comentariu

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)