La sfarsitul saptamanii trecute am mers si eu in sfarsit cu Duster-ul. Nefiind un fan al SUV-urilor si fiind si foarte ocupat, nu am apucat sa-mi satisfac aceasta curiozitate mai devreme, chit ca am admirat de afara forma masinii.
Am avut un model diesel cu 2 roti motrice, varianta mai putin puternica, cea de 80 sau 85 de cai, nu mai retin, dar nici nu are importanta. Dupa aproape 1000 de kilometri petrecuti la volan, sunt convins ca e o masina foarte reusita! Probabil ca versiunea mai puternica aduce un plus de dinamica, iar cutia de viteze cu 6 trepte va scadea consumul si asa foarte redus. In fine, nu vreau sa tratez problema ca pe un drive-test.
Insa, deformatie profesionala, am analizat masina un pic si in afara cadrului clasic de consum, dinamica, pret, confort, raportare la concurenta, etc.
Ceea ce m-a nemultumit TOTAL, exact ca in cazul faimosului cric de Logan, care te face sa-ti distrugi degetele la orice schimbare de roata, a fost ca, desi accept ca s-a mers pe ideea taierii de costuri pentru a obtine un automobil competitiv din punct de vedere economic, nu pot sa accept ca au fost montate stergatoare de parbriz extrem de meschin dimensionate, astfel incat zona pe care o curata este NET mai mica decat suprafata parbrizului si astfel impiedica sa ai un camp vizual satisfacator!
Efectiv, daca treci prin niste balti serioase si murdare (ati intalnit asa ceva in Romania???), abia de mai vezi afara din masina…
Insa in acelasi timp nu pot sa nu recunosc eforturile echipei de design de a razbuna acest neajuns ingineresco-economic: au imaginat si proiectat cea mai mare usita de rezervor de benzina de pe intreaga planeta!!! E uriasaaa, e imensaaa! O adevarata halca din caroserie se desprinde la deschiderea ei!
Bravos, legea compensatiei functioneaza si in lumea SUV-urilor bon marche, asa ca sunt linistit.
Per total insa, sunt si fericit, Duster fiind efectiv o masina pe cinste!
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.