Avantajele financiare obtinute la cumpararea unei masini la mana a doua sunt evidente, insa ar trebui ca decizia de cumparare sa fie luata nu doar in functie de pretul de achizitie, ci si in cunostiinta de cauza cu privire la problemele caracteristice varstei autoturismului. Raportul TUV 2013 ne dezvaluie care ar fi defectele la care trebuie sa ne asteptam atunci cand ne orientam catre un autoturism second hand…
Dupa ce am discutat despre cele mai fiabile masini second hand, un clasament intocmit de catre TUV in functie de durata de utilizare a autoturismului, astazi vorbim despre problemele caracteristice varstei autoturismului. Va reamintesc ca organismul de inspectie tehnica german TUV, omologul RAR-ului din Romania, centralizeaza problemele aparute in exploatare si depistate in urma inspectiilor tehnice periodice. Mai mult, raportul anual TUV reprezinta un ghid pentru clientii care intentioneaza achizitionarea unui autoturism second hand, iar la cea mai recenta editie a raportului TUV s-au folosit date culese pe baza inspectiilor efectuate in anul 2012 la mai mult de 8,1 milioane de autoturisme. Iar daca mai tinem cont ca marea majoritate a masinilor second hand importate in Romania provin de pe piata auto germana, atunci rezultatele acestui raport TUV 2013 sunt deosebit de importante si pentru potentialii clienti romani…
Conform raportul TUV 2013, cele mai comune defectiuni aparute in exploatare sunt legate de sistemul de iluminare, punti si frane. Insa haideti sa vedem care sunt problemele la care trebuie sa ne asteptam, sortate in functie de varsta autoturismului:
Din tabel se observa clar ca defectiunile aparute la sistemul de iluminare sunt cele mai comune probleme ale unui autoturism la varsta a doua. Mai mult, cu cat masina inainteaza in varsta, cu atat cresc mai mult sansele aparitiei unor astfel de defectiuni. Expertii TUV SUD mentioneaza ca sensibilitatea redusa la fluctuatiile de tensiune ar fi principala cauza care genereaza arderea frecventa a becurilor clasice, insa o durata de viata mai mare o au farurile cu xenon. Reprezentantii TUV mai considera ca schimbarea unui bec ars ar trebui sa fie o operatiune facila oricarui sofer, dar cu toate acestea constructorii auto au complicat foarte mult procedurile de inlocuire, mai ales la masinile fabricate dupa anul 2006.
Tot pe baza raportului intocmit in urma inspectiilor tehnice de anul trecut se constata ca alte repere problematice ar fi puntile, atat fata cat si spate. Cu toate acestea, riscul aparitiei unor astfel de defectiuni este mai redus prin comparatie cu problemele generate de sistemul de iluminare. In schimb se observa ca dupa 7 ani de exploatare creste foarte mult riscul unor defectiuni la sistemul de evacuare, nu mai putin de 7,3% din exemplarele rulate pana la 11 ani si analizate anul trecut prezentand o astfel de problema.
Cum vi se par aceste rezultate ale raportului TUV 2013? Considerati ca sunt relevante pentru piata auto second hand din Romania? Comentati aici…
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.