Trebuie sa o recunoastem. Societatea actuala nu face cadouri la nivel inalt in afara unui stilou lucitor, a unei sabii de samurai sau, hai, treaca mearga, a unui combinat de utilaj greu. Dar acesta din urma mai degraba in spatiul apropiat noua.
In indepartata lume civilizata, fie te alegi cu stiloul si inseamna ca esti tare, fie esti slab si atunci adversarii iti vor rupe picioarele cat ai clipi, cu un devastator zambet politically correct, invocand ca este mai bine pentru toata lumea- dar mai ales pentru tine-, ca infuzia de capital sau preluarea controlului sa se faca deindata.
In ultima vreme se vorbeste din ce in ce mai mult, dupa care imediat se dezminte, sau nu, despre intentiile razboinice ale teutonilor de la VAG cu privire la “dolcefarnientistii” din peninsula si ale lor giuvaieruri automobilistice, Alfa-Romeo si, curata erezie, Ferrari!
Cica nemtilor le-ar face o nedisimulata placere sa acapareze respectivele simboluri si sa le transforme in Audi-uri mai mult sau mai putin sportive. Cu tractiunde quattro, motoare TDI, cutii DSG, usi care se inchid, chedere care nu lasa apa sa intre in habitaclu si instalatii electrice functionale.
Cica italienii construiesc masini superbe si…atat! Declaratia pare sa vina direct din gura lui Martin Winterkorn, CEO al concernului Volkswagen. Acesta pare sa fie portavocea ambitiilor nemasurate ale lui Ferdinand Piech, care, ca marginal al familiei Porsche, si-ar dori enorm sa ataseze numele Ferrari galaxiei germane si asa prea intinse.
Deja si vad un Ferrari SUV diesel!
Insa problema cea mare nu este neaparat apartenenta la unul sau altul din polii industriei auto mondiale, in final este problema italienilor daca nu sunt in stare sa iasa la liman, chit ca o pierdere a unor nume ca Alfa-Romeo sau Lancia ar fi foarte triste. Problema este diferenta uriasa de filosofie in a construi masini de spirit a produsului final, de suflet si pasiune.
Suntem cu totii de acord ca o Alfa nu va atinge niciodata nivelul de perfectiune plictisitoare a unui VW, insa cat spirit, cata efervescenta, cata viata! Pasiunea pentru modelele din peninsula vine chiar din imperfectiunea acestora, din sarmul pe care aceasta il degaja. Cat despre un Ferrari cu bord si volan de Audi A8, mai bine sa nu ne gandim…Tocmai de aceea, exact ca si in cazul altor fuziuni sau achizitii, enormele diferente de cultura si deziderate dintre cele doua concerne ar face ca sex-appeal-ul unei marci ca Alfa-Romeo sa scada la cote alarmante, sa nu mai hraneasca spiritual celebri alfisti – fanii marcii italiene-, iar modelele viitoare sa se contopeasca in masa din ce in ce mai amorfa a marii majoritati a masinilor moderne „perfecte”.
Perfect de plictisitoare, de acord!
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.