
O nouă etapă este pe cale să înceapă în istoria fabricii Ford de la Craiova. Dacă până acum aceasta a fost destinată exclusiv pentru producția monovolumului de clasă mică B-Max, din toamnă, pe liniile special create va intra SUV-ul de clasă mică EcoSport care, cu această ocazie, va primi și o restilizare consistentă. Transformarea din interiorul fabricii a început deja și modificări importante au fost realizate în timpul perioadei din iarna în două secții principale ale fabricii, și anume „Montaj General” și „Caroserii”.
În secția de Caroserii funcționează în acest moment 320 de roboți care sunt destinați pentru producția lui B-Max, însă penturu a acomoda și producția lui EcoSport au fost necesari în că 190 de roboți, unii dintre aceștia fiind în curs de instalare. Aproape jumătatea din investiția prevăzută pentru modernizarea fabricii este repartizată secției de caroserii. La nivel global, acesta este una dintre cele mai moderne, dacă luăm în considerare toate fabricile Ford.
https://youtu.be/UDP_Zh2Pbhk
Alte schimbări importante au avut loc secția Montaj General, acolo unde acum se produce un B-MAX la fiecare 100 de secunde. În plus, linia de Finiție a fost extinsă, lăsând loc noilor stații de lucru necesare pentru fabricarea modelului EcoSport.
„Suntem la zi cu tot ceea ce ține de procesul de transformare a fabricii de la Craiova, care este din ce în ce mai mai aproape să primească noul model EcoSport pe liniile sale de producție. Echipele noastre sunt pe deplin dedicate să asigure o lansare excelentă a produsului cu atât mai mult cu cât vrem să arătăm că fabrica de la Craiova este „căminul” potrivit pentru noul EcoSport datorită oamenilor și operațiunilor excelente de care Ford dispune aici”, a declarat John Oldham, Președintele Ford România.
Fabrica Ford de la Craiova – o investiție de peste un miliard de euro
De la preluarea fabricii din Craiova în 2008, Ford a investit până acum peste 1 miliard de euro în producția de vehicule și motoare. 2.630 de angajați lucrează în prezent pentru a susține producția monovolumulului de clasă mică Ford B-MAX cât și a motorului EcoBoost de 1,0 litri, un motor extrem de premiat la categoria Motorul Internațional al Anului (trei ani consecutiv la toate categoriile de decernare a distinsului premiu și 5 ani consecutiv la categoria „Cel mai mic motor sub 1 litru”).