
Dacă visul tău este de a avea propriul Ferrari, atunci el este mai aproape decât oricând, cu modelul Roma. Este unul dintre cele mai accesibile modele de Ferrari din istoria brandului în ce privește prețul, dar, în plus, poți avea acest GT 2+2 fără precalificare – acea listă de așteptare prin care doar foștii sau actualii posesori de Ferrari pot achiziționa un nou model al mărcii.
Ferrari Roma a fost lansat în 2020, are un motor central în față, cu tracțiune spate, și este bazat pe Ferrari Portofino. Vom vorbi mai departe despre modelul Roma, acest melanj de inspirație retro și design revoluționar de la Ferrari.
- Ferrari Roma – rafinat și atemporal
- Ferrari Roma Spider – stilul italian extravagant al anilor ’50 revine în ’23
Ferrari Roma – rafinat și atemporal
Designul a fost inspirat de liniile și de sportivitatea modelelor legendare GT din anii ’60. Acestea erau mașini sport cu motorul poziționat în față, cu forme simple, elegante și cu o arhitectură de tip coupé 2+2. Adică în spatele scaunelor mai există două locuri, dar spațiul respectiv este mai degrabă potrivit pentru genți de voiaj.
Pentru o eleganță minimalistă, designeri au eliminat prizele mari de aerisire și decorațiunile inutile. Răcirea motorului se face doar prin zone perforate local și doar acolo unde este strict necesar. Cele două faruri cu LED au o bandă de lumină de zi orizontală, ceea ce conferă părții din față a mașinii un aspect ușor agresiv și un caracter distinctiv.
Dacă vrei să vezi cum îți stă la volanul modelului Ferrari Roma, Autovit oferă câteva variante care te pot impresiona. Descoperă modelele Ferrari Roma și urmează-ți visul la volanul acestui supercar!
Pasagerul este copilot
Cockpitul este format două „celule” separate, una pentru șofer și una pentru pasager, într-o evoluție a conceptului Dual Cockpit, introdus și pe alte mașini din gamă. Spre deosebire de mașinile ultrasport ale brandului, unde arhitectura este aproape exclusiv orientată către pilot, cockpitul lui Ferrari Roma are o structură aproape simetrică.
Aceasta reconsideră distribuirea atât a spațiilor, cât și a elementelor funcționale. De fapt, pasagerul se va simți foarte implicat în experiența de conducere, aproape ca un copilot.
Experiența pasagerului este la fel de importantă. Acesta are în dreptul său un ecran tactil (oferit opțional) Full HD de 8,8”, care nu numai că afișează cifrele de performanță și starea mașinii, dar poate fi folosit și pentru a interacționa cu sistemul de bord, pentru a selecta muzica, vizualiza informații legate de navigație și gestiona aerul condiționat.
Performanțe de top
Pentru un raport optim putere/greutate, Roma (1427 kg) este animat de motorul V8 turbo, care dezvoltă 620 de cai putere, ceea ce îi asigură o bună dinamică, dar și o mai mare manevrabilitate.
Acesta este cuplat cu o cutie de viteze cu 8 trepte, cu 6 kg mai ușoară decât predecesoarea sa, cu 7 trepte. Acest supercar sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde și are un consum de 10,7 litri la 100 km.
Această cutie a dus la reducerea consumului și a emisiilor și asigură o schimbare a treptelor (automat sau prin intermediul padelelor) mai rapidă și mai facilă, datorită utilizării unui ulei cu vâscozitate scăzută, ceea ce face ca mașina să fie și deosebit de confortabilă în oraș.
Astfel, Roma își atinge cele două obiective: un confort superior într-o utilizare cotidiană normală și performanțe demne de renumele Ferrari.
Satisfacția unei achiziții inspirate este doar începutul poveștii cu o mașină nouă, parcată în garajul tău. Pentru a putea circula legal, este nevoie de câțiva pași simpli. Din acest articol poți afla ce sunt numerele rosii si cum le poti obtine.
Minimalist și aerodinamic
Pentru performanțe aerodinamice și pentru a menține stilul minimal retro, inginerii de la Maranello au implementat mai multe tehnologii de vârf. Aici vorbim despre un eleron posterior mobil, care păstrează eleganța mașinii, atunci când este pliat, dar care asigură forța necesară de apăsare aerodinamică, prin ridicarea automată, la viteze mari.
Acesta se poate deschide în trei poziții diferite, iar atunci când este ridicat la înălțimea sa maximă, el creează un unghi de 135 de grade cu suprafața lunetei, generând aproximativ 95 kg forță de apăsare la sol, la 250 km/h.
Instrumentarul de bord este în întregime digital. Odată ce butonul de pornire (un touch) al motorului amplasat pe volan este apăsat, începe un adevărat spectacol în care componentele digitale se aprind treptat, până când întregul cockpit este iluminat.
Volanul are o serie de controale multi-touch, care permit șoferului să acceseze orice aspect al mașinii, fără să-și ia vreodată mâinile de pe el.
Controalele tradiționale includ, acum, celebrul „manettino” cu 5 poziții, comenzile pentru lumini, ștergătoarele de parbriz și indicatoare.
Noile controale haptice includ și un touchpad foarte practic, pe partea dreaptă a volanului, care permite șoferului să navigheze pe ecranele clusterului central, în timp ce controlul vocal și controlul adaptiv al vitezei sunt pe zona din stânga.
Autovit.ro este platforma cu cel mai mare număr de dealeri profesioniști din România și majoritatea oferă garanție pentru mașinile pe care le vând. Descoperă oferta de masini second-hand de la Autovit și alege un model pe placul tău!
Ferrari Roma fără precalificare
Standardele de calitate ale Ferrari și concentrarea tot mai mare asupra serviciilor oferite clienților stau la baza programului extins de întreținere de șapte ani pentru Ferrari Roma, singurul program de acest gen, oferit de către un producător global de automobile.
Ferrari Roma are un preț care începe de la 250.000 euro, oferind, astfel, șansa celor care au visat dintotdeauna la un Ferrari să-și permită să devină acum proprietari, dacă înainte fie nu aveau resursele, fie curajul de a accesa un astfel de autovehicul. În plus, clientul nu mai are nevoie de a se precalifica pentru a achiziționa modelul Roma.
Ferrari Roma Spider – stilul italian extravagant al anilor ’50 revine în ’23
Ferrari a lansat oficial noua variantă decapotabilă a lui Roma. Noul model aduce un plafon confecționat din material textil și păstrează același motor V8 de 620 de cai putere, ca la varianta coupé.
Ferrari Roma Spider beneficiază de un plafon escamotabil confecționat în totalitate din material textil și este primul model care folosește un astfel de material, din 1969. Prin apăsarea unui buton, plafonul este retractat în 13.5 secunde, iar mecanismul este activ până la viteza de 60 de km/h.
În habitaclu vom descoperi un instrumentar digital, alături de un ecran central multimedia de 8.4 inch, orientat vertical, și care este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Sub capotă avem același motor V8 bi-turbo de 3.9 litri, care livrează 620 CP și 760 Nm. Cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, noul Roma Spider accelerează de la 0 la 100 de km/h în 3,4 secunde și atinge o viteză maximă de 320 de km/h.
Ferrari Roma este un supercar care combină designul retro cu aerodinamica excelentă, specifică brandului Ferrari. Prin conceptul constructiv și prețul pe care îl propune, modelul se adresează și persoanelor care până acum au fost reticente în a achiziționa un autovehicul al acestui brand, fie din considerente financiare, fie dintr-o reticență firească față de ultrasportivitatea celebră a modelelor Ferrari.
sursa foto: shutterstock

Alexandru crede că nu există mașina perfectă, cum nu există nici șoferul perfect. Mai consideră că dacă nu-ți mai admiri și îngrijești mașina, înseamnă că este timpul să-ți cumperi alta. Pasionat de lumea auto, tehnologie, călătorii, a scris de-a lungul timpului texte bine documentate și complexe pe subiecte de interes pentru cititori, ceea ce încearcă să facă și pe blogul Autovit. Își folosește experiența și pasiunea pentru a-ți aduce cele mai relevante informații din industria auto, de la istoria producătorilor și particularitățile modelelor de mașini până la analize, sfaturi practice, topuri sau ghiduri.