În anul 1957, Fiat lansa un model care urma să intre în istorie. De atunci, micul Fiat 500 s-a vândut în aproape șase milioane de unități dar, mai important de atât, s-a transformat într-un simbol al stilului, din momentul în care Fiat l-a îmbrăcat în haine moderne, în 2007. Celebrului număr 500 i se alătură anul acesta și motto-ul “Forever Young”, care subliniază personalitatea și valorile legendarului Fiat.
Cu un concept neschimbat vreme de șase decenii, Fiat 500 a dobândit de-a lungul timpului diferite aspecte, dar prestanța sa a rămas mereu una exclusivistă. Acesta este unul din secretele tinereții fără bătrânețe a modelului Fiat 500. Designul său a continuat să mențină spiritul inconfundabil, a aprins imaginația artiștilor și a creatorilor de modă, care la rândul lor i-au oferit reinterpretări elegante, exclusiviste sau sportive.
De exemplu, nimeni nu poate uita detaliile somptuoase ale ediției 500C by Gucci din 2011, cu plafonul textil decorat cu imprimeul select verde-roșu-verde al celebrei case de modă și scaunele din piele Frau cu imprimeul Guccissima. Sau ediția 500 by Diesel din 2008, un produs saturat cu creativitate, inovație și detalii marcante – un efect obținut anterior de Fiat 500 Pink.
Cu o imagine mai modernă ca niciodată, 500 primește, cadou pentru aniversarea de 60 de ani, o ediție specială denumită Fiat 500 60th Anniversary. Prezentarea modelului 60th Anniversary a avut loc la Salonul Auto de la Geneva și a confirmat versatilitatea extravagantului Fiat 500. Versiunea aniversară va fi distribuită în doar 560 de exemplare, fiecare cu propriul certificat de autenticitate, ceea ce va duce la un anumit grad de exclusivitate, cu siguranță apreciat de colecționari.
Designul ediției 60th Anniversary aduce tribut începutului prin planșa de bord din vinil, vișinie de această dată, logo-ul vintage de pe laterale, precum și prin elementele cromate de pe capotă și carcasele oglinzilor. Disponibil exclusiv într-o versiune cabrio, seria 60th Anniversary încântă simțurile prin caroseria vopsită în două nuanțe care formează paleta Dolcevita, Bianco tristratto și Avorio pastello. Elemente în gri și vișiniu animă combinația cromatică pastelată. Logo-ul originar 500 conține logo-ul aniversar, format din cifrele 6 și 0. Această siglă exclusivistă este poziționată pe stâlpii mașinii și se regăsește și la nivelul plăcuței care indică numărul produsului din seria limitată. Fiat 500 60th Anniversary va fi disponibil în România începând cu toamna acestui an.
Pe lângă ediția 60th Anniversary, Fiat a lansat o nouă serie specială, în urmă cu câteva zile. Fiat 500 Anniversario este disponibil în culorile verde și portocaliu, tribut al primelor nuanțe în care avea să fie cunoscut și iubit de clienții anilor ’50-‘60. Interpretarea contemporană a detaliilor stilistice de pe Fiat 500 Anniversario este disponibilă atât pentru versiunea normală, cât și Cabrio.
Detaliile de inspirație clasică de pe ediția Anniversario se regăsesc la nivelul elementelor cromate de pe capotă, al carcasele oglinzilor laterale, al logo-ului vintage, și al jantelor de 16 inchi restilizate după cele originale. La interior, amprenta design-ului de inspirație ’60 este vizibilă la nivelul tapițeriei în dungi a scaunelor, a logo-ului 500 brodat și a culorilor de pe planșa de bord. În funcție de versiunea aleasă, te poți bucura de viață în caroseriile de culoare Verde Riviera sau Arancio Sicilia, atât de evocative pentru perioada Dolce Vita.