
Modelele RS au un loc aparte în istoria lui Ford și sunt direct legate de performanțe apreciate de mai multe generații de entuziaști ai industriei auto. Cel mai nou RS este cel de-al 30-lea model lansat în istoria diviziei de performanță din 1968 până acum și se numește Focus RS. Acesta pare pregătit să atace cele mai puternice compacte din segment.
Sub capota noului model, Ford utilizează un propulsor de 2,3 litri, turbo, cu 4 cilindri, care este utilizat și pentru noul Mustang. Inginerii diviziei RS anunță că motorul EcoBoost dezvoltă pentru Focus RS o putere mai mare de 320 CP, acesta fiind special optimizat pentru a face față cerințelor înalte cerute de un astfel de model, atât pe stradă, cât și pe circuit. În plus, turbina twin-scroll are o inerție mică, admisia este special concepută pentru RS, iar evacuările sunt foarte puțin restrictive și promit un sunet de excepție.
Pentru a pune toată acestă putere într-un mod eficient pe șosea, Ford a utilizează pentru Focus RS un sistem de tracțiune integrală, unic până acum pentru Focus, care poate transmite până la 70% din cuplu către puntea spate. De asemenea, print-un control electronic, sistemul poate varia puterea între roțile celor două punți, ceea ce aduce un beneficiu dinamic uriaș în viraje. Ford ne promite că Focus RS este un model care va fi extrem de plăcut de condus și nu va fi doar o mașina foarte rapidă, care merge ca pe șine.
Ford Focus RS – design foarte agresiv
Din punct de vedere al designului, Focus RS se delimitează complet de gama normală, fiind extrem de agresiv, cu elemente redesenate complet. Astfel, silueta este una foarte puternică și inspiră stabilitate, iar fiecare elemente are fie rol aerodinamic, fie de distribuire a aerului spre zone care trebuie răcite, precum sistemul de frânare sau radiatoare. Jantele au un diametru de 19 inchi, sunt construite din materiale ultraușoare, ceea ce le ajută să aibă o greutate mai mică cu 1 kg decât alte modele. La interior, Focus RS propune elemente speciale pentru acest model, precum scaunele sport, extrem de bine conturate, pentru un suport lateral foarte bun în viraje.
Ford nu a oferit încă informații oficiale despre performanțele noului Focus RS, dar cu siguranță vom afla totul despre el la Salonul Auto de la Geneva din luna martie, unde acesta va fi expus în premieră.