În anul 2009, Ford deschidea un nou capitol pentru gama sa de motorizările pe benzină, lansând propulsorele EcoBoost. Ulterior, unitățile lansate sub această titulatură au câștigat o mulțime de premii, inclusiv cel de Engine of the Year. Acum, Ford ne anunță că se pregătește pentru o nouă gama de motorizări diesel, care vor fi reunite sub titulatura EcoBlue. Iată despre ce este vorba.
Primul motor din acestă gamă are o cilindree de 2,0 litri și va propune un nivel foarte ridicat de eficiență, cu peste 13% mai bun decât generația actuală, dar și un rafinament crescut și performanțe mai bune. Cu ajutorul unor tehnologii avansate, unitatea 2.0 EcoBlue va avea ca principal obiectiv reducerea emisiilor de NOx și CO2. În cazul modelelor Transit și Transit Custom, pe care urmează să debuteze, noua unitate oferă o valoare de cuplu cu 20% mai mare la 1250 rpm (spre deosebire de vechiul diesel de 2,2 litri), ceea ce va asigura o elasticitate superioară și o ușurință în explotarea din mediul urban. De asemenea, zgomotul la ralanti va fi redus cu 4 dB. Turbina utilizată va avea inerție redusă pentru un răspuns rapid la apăsarea pedalei de accelerație, componentele interne fiind dezvoltate pentru a rezista la temperaturi extrem de ridicate. Unul dintre materialele utilizate este denumit Inconel și este folosit și la motoarele pentru rachete. Alt avantaj al noilor turbine este că sunt cu 10% mai mici și permit atingerea unei turații de 240.000 rpm. Injectoarele sunt și ele de generație nouă și permit atingerea a 6 cicli per injecție, cu un timp de răspuns de 250 microsecunde (0,00025 secunde).
Ford EcoBlue – putere de până la 240 CP
Ford confirmă că noua motorizare va fi oferită în viitorul apropiat și pe modelele de serie destinate pasagerilor, iar versiunile de putere vor fi de 105 CP, 130 CP și 170 CP. Ulterior vor exista și versiuni mai puternice, care vor produce până la 240 CP. Astfel, este de așteptat să vedem aceste versiuni în modelele de performanță, precum Focus ST diesel, dar și la Mondeo, care are nevoie de un astfel de propulsor pentru a se putea lupta direct cu VW Passat 2.0 TDI, în versiunea de 240 CP. Sub aceeași titulatură EcoBlue, Ford anunță că va există și o nouă unitate de 1,5 litri, care va prelua toate caracteristicile celei de 2,0 litri.