
Ford a prezentat oficial cel mai nou model din gama sa: noul crossover Puma. Acesta va fi fabricat în România la uzina Ford de la Craiova alături de modelul EcoSport.
Bazat pe platforma modelului Ford Fiesta, Puma se va încadra în gama Ford între actualul EcoSport și Kuga. Ca și Ford EcoSport, Puma va fi fabricat la uzina Ford de la Craiova. Numele Puma nu este nou în portofoliul Ford. A fost folosit ultima dată acum 17 ani pentru un model coupe de clasă mică ce împărțea platforma tot cu modelul Fiesta.
Puma va intra în vânzare la finalul acestui an și va fi produs la uzina Ford din Craiova, în urma unei investiții începute în anul 2008 și care astăzi totalizează aproape 1.5 miliarde de euro.
Noul Ford Puma va fi ușor de recunoscut datorită designului diferit cu plafon plonjat și linii sculptate. Noul model va fi oferit în mai multe variante de echipare, ce includ ST-Line pentru un look sportiv sau Titanium pentru o apariție elegantă. Clienții vor putea alege între 10 nuanțe de culoare pentru caroserie.
Puma pune accent și pe latura practică oferind un portbagaj de 456 litri ce include un compartiment flexibil de încărcare poate găzdui fără probleme o cutie de 112 cm lungime, 97 cm lățime și 43 cm înălțime, cu bancheta din spate rabatată. Puma vine cu o soluție inovatoare de depozitare, concepută în urma discuțiilor cu clienții, și oferă un portbagaj versatil, capabil să găzduiască două genți de golf așezate în poziție verticală. Compartimentul oferă o capacitate de 80 de litri într-un spațiu de 763 mm lățime, 752 mm lungime și 305 mm adâncime și poate găzdui bagaje de până la aproximativ 115 cm înălțime într-o poziție verticală.
De asemenea, acesta poate fi folosit pentru a depozita echipamentul sportiv murdar sau cizmele Wellington pline cu noroi. Căptușeala sintetică a compartimentului de încărcare și zona de scurgere din partea inferioară facilitează curățarea cu apă.
În ceea ce privește motorizările, noul Puma va debuta la finalul anului echipat cu motorul EcoBoost de 1.0 litru în două variante de putere: 125 și 155 CP. Ambele motorizări beneficiază de tehnologia mild-hybrid. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuiește clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți răcit cu aer.
Puterea este transmisă către puntea față prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu șase trepte. O motorizare diesel și o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte vor fi oferite după lansare.
La interior, Puma beneficiază de layout-ul preluat de la modelul Fiesta, dar planșa de bord este acum digitală. Cel de la volan are la dispoziție sistemul de infotainment Sync3, sistem audio B&O Play, dar și o lungă listă de sisteme de asistență și de siguranță.