Bundestagul, parlamentul german, a adoptat o lege ce permite introducerea taxării pentru autostrăzile din Germania. Cei mai afectați vor fi șoferii străini care vor trebui să achiziționeze un abonament pe termen scurt pentru tranzitare în timp ce șoferii germani vor plăti o taxă anuală, dar care va fi practic compensată prin scăderea actualei taxe de drum existentă în Germania.
Parlamentul german a aprobat o lege controversată ce permite introducerea unei taxe pentru tranzitarea autostrăzilor din Germania începând cu anul 2016. Germania era una din puținele țări din Europa care nu percepea o taxă pentru utilizarea autostrăzilor. În plus, noua lege prevede un mod diferit de taxare pentru șoferii germani și cei străini. Șoferii germani vor trebui să plătească un abonament anual de 130 euro, sumă care însă compensată prin scăderea actualei taxe de drum plătită de cetățenii germani. Șoferii străini vor trebui să achiziționeze un abonament de cinci euro pentru zece zile sau 30 euro pentru două luni. Această prevedere discriminatorie contravine normelor europene și a atras atenția Uniunii Europene. Există, de asemena, o diferență între suma plătită de către cetățănii germani și cei străini. Din acest motiv, Curtea de Justiție a Uniunii Europene va examina legea.
Legea care a trecut de Parlamentul german este inițiativa Uniunii Social Creștine (CSU) și a fost aprobată și de Partidul Social Democrat printr-o coaliție, iar Ministrul Transporturilor din Germania, Alexander Dobrint spune că această lege este importantă, urgentă și necesară. Conform acestuia, noua taxă va aduce 500 milioane de euro către bugetul german, sumă ce va investită în infrastructură. Pe de altă parte, legea are parte de critici puternici și în Germania, care spun că taxa va aduce, de fapt, doar 100 milioane de euro. Criticii propunerii legislative speră ca aceasta să nu fie aprobată de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene din cauza caracterului discriminatoriu faţă de şoferii non-germani.