autovit.ro
B SECTIUNI

GM retrage marca Chevrolet de pe piața din Europa la finalul anului 2015

În cadrul unei conferințe de presă ce a avut loc astăzi (5 decembrie), vice-președintele GM Steve Girsky a anunțat că marca Chevrolet va fi retrasă din Europa pâna la finalul anului 2015. Anunțul este total neașteptat în condițiile în care Chevrolet era într-o continuă expansiune pe piața europeană, cu o gamă de modele din ce în ce mai bine optimizată.

Această mutare survine în urma eforturile celor de la GM de a deveni profitabili pe piața din Europa, iar de acum focusul principal va fi pe marca Opel. Girsky a declarat că: “Noi credem că va fi o situație în care toate mărcile noastre vor avea de câștigat, iar GM va beneficia de un profit și o cotă de piața mai bune a celor de la Opel/Vauxhall.”

În cadrul aceleași conferințe, oficialii GM au afirmat că modelele iconice ale mărcii, precum Corvette, se vor vinde în continuare printr-o rețea restrânsă, iar marca Cadillac va deveni mai prezentă în viitorii trei ani. Chevrolet va rămâne la fel de activ pe uriașa piața din Rusia, unde este în acest moment pe locul al cincelea în topul vânzărilor, după Lada, Renaul, Kia și Hyundai.

Contextul în care survine aceată mutarea strategică a celor de la GM este nivelul de vânzări sub așteptări, în ciuda unei game de modele destul de largă. Din momentul relansării mărcii din anul 2005, Chevrolet a vândut în jurul valorii de 200.000 de unități pe an, iar studiile au arătat că mulți clienți au venit chiar de la Opel, atrași de prețurile mai mici. Concurența internă care a survenit între mărcile Opel și Chevrolet a fost astfel un factor important al acestei decizii.

Chevrolet traxRețeaua de dealeri, care totalizează un număr de 1.900 de locații în Europa va fi restructurată, în condițiii speciale pentru fiecare unitate în parte, în special datorită faptului că există dealeri comuni pentru Opel și Chevrolet (mai mult de jumătate). Deși oficial nu s-a menționat nimic, probabilitatea ca acești dealeri să dispară complet este foarte ridicată. România va fi afectată direct de această decizie, Chevrolet existând pe piața noastră ca importator oficial (cu birourile la București), iar rețeaua de dealeri fiind foarte vastă.

Girsky a mai afirmat că retragera mărcii Chevrolet de pe piața din Europa va aduce costuri suplimentare estimate între 700 de milioane și 1 miliard de euro pentru GM, dar și faptul că decizia nu are nicio legătură cu recenta colaborare dintre GM și grupul francez PSA (Peugeot/Citroen). GM își face speranțe că proprietarii de Chevrolet vor migra în viitor către Opel, însă există posibilitatea ca ei să meargă spre mărci precum Kia, Hyundai sau chiar și Dacia.

Până în acest moment nu există un comunicat oficial din partea importatorului oficial din România în care să fie oferite mai multe detalii despre cum vor decurge operațiunile mărcii în următorii doi ani și ce se va întâmpla cu exactitate după aceea cu rețeaua de dealeri.

Totuși, proprietarii sau viitorii cumpărători de Chevrolet trebuie să știe că garanția și distribuția de piese de schimb vor fi asigurate și după finalul anului 2015, deci nu trebuie să fie îngrijorați din astfel de motive.

 

24 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)