
În luna martie a acestui an, industria auto ne oferea una dintre cele mai surprinzătoare știri din ultimii ani. După îndelungi negocieri, Grupul PSA avea să achiziționeze mărcile Opel și Vauxhall de la gigantul american GM pentru suma de 2,2 miliarde de euro. Pentru General Motors anunțul marca retragerea de pe piața europeană, Opel făcând parte din portofoliul GM de peste 90 de ani. Acum, tranzacția a fost finalizată, iar Grupul PSA devine al doilea ca mărime pe piața auto din Europa, după Volkswagen, cota sa de piață fiind de 17%.
În următoarele 100 de zile, Michael Lohscheller, CEO al Opel/Vauxhall, va prezenta planul strategic conceput de către echipele Opel/Vauxhall cu ajutorul Grupului PSA pentru a arăta cum va funcționa și cum se va dezvolta în viitor noua entitate sub conducerea franceză. Este foarte interesant de urmărit ce se va întâmpla cu tehnologiile GM care sunt acum integrate în toate noile produse Opel, în special la Insignia și Astra, modele relativ noi. De asemenea, tehnologia OnStar este proprietară GM, iar ea va trebui să funcționeze sub umbrela PSA, cel puțin pentru viitorii ani.
Carlos Tavares, Președinte Consiliului de Administrație al grupului PSA, a declarat: „Începem, astăzi, cu Opel și Vauxhall o nouă fază în dezvoltarea Grupului PSA. Acest proiect a devenit o realitate în numai câteva luni, datorită muncii remarcabile în echipă și vreau să le mulțumesc tuturor. Vom folosi această oportunitate pentru a construi ajuntându-ne reciproc și pentru a atrage noi clienți datorită implementării planului de performanță pe care Opel și Vauxhall îl vor prezenta. În paralel, executarea planului Push to Pass rămâne o prioritate de top pentru noi și ne vom concentra pe realizarea obiectivelor. Avem încredere în impulsul pe care aceste strategii îl vor crea pentru beneficiul tuturor acționarilor.”
Pe lângă tehnologii, rămâne de văzut ce se va întâmpla cu fabricile Opel și Vauxhall și cum va fi optimizată producția celor cinci mărci deținute de PSA. Este cert faptul că viitoarele modele urmează să împartă platformele și tehnologiile și, cel mai probabil, liniile de producție. Așadar, nu este exclusă închiderea anumitor fabrici care funcționează acum pentru producția modelelor Opel și Vauxhall.