Pentru mărcile care aparțin de Grupul Volkswagen, anul 2016 a fost unul dintre cele mai grele din istorie, iar asta se datorează scandalului Dieselgate, care încă nu are un final clar. În continuare, asupra grupului german planează o serie de procese și acuzații care nu s-au finalizat cu înțelegeri între părți sau cu plata unor amenzi. Astfel, viitorul financiar al grupului este sub un mare semn de întrebare. Totuși, Grupul Volkswagen are motive de bucurie după încheierea anului 2016.
Logica spune că un scandal uriaș precum a fost Dieselgate va afecta vânzările, exact asta fiind așteptat de toți analiștii. Însă iată că piața este de cele mai multe ori imprevizibilă și greu susceptibilă la schimbare. În 2016, după ce Toyota a dominat vânzările la nivel mondial în ultimii patru ani, Grupul Volkswagen a devenit lider, la o distanță extrem de mică de rivalii japonezi. Astfel, comunicatul oficial al germanilor spună că grupul a vândut în 2016 exact 10.312.400 de automobile la nivel mondial prin toate mărcile aflate sub umbrela Volkswagen Group, respectiv Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda și Volkswagen.
Mai bine de de jumătate din mașini au fost vândute de marca Volkswagen, aproape 6 milioane, una dintre cele mai importante piețe fiind cea din China, care a contribuit decisiv la creșterea de anul trecut. În cadrul Grupului, cea mai mare creștere procentuală a fost realizată de Skoda (6,8%), care a depășit pragul de 1,1 milioane de unități vândute.
Toyota este pe locul al doilea la mică distanță
Lideri timp de patru ani în clasamentul vânzărilor la nivel mondial, japonezii de la Toyota au fost foarte aproape de a-și păstra coroana și în 2016. Raportul oficial arată că au vândut 10.175.000 de automobile, ceea ce înseamnă că diferența față de Grupul Volkswagen a fost de doar 137.000 de unități. Spre deosebire de anul 2015, vânzările Toyota au crescut cu doar 0,2 %, în timp ce Grupul Volkswagen a avut o creștere de 3,8%. Pentru germani piața din China a fost un succes în 2016 (+12,2%), unde au reușit să vândă aproape 4 milioane de mașini.