
Scandalul Dieselgate, care încă are repercusiuni uriașe asupra celor de la Volkswagen, are implicații din ce în ce mai interesante. Dacă recent am aflat că sumele pe care trebuie să le plătească Grupul VW sunt de ordinul zecilor de miliarde, acum aflam câteva informații interesante despre strategia de viitor în ceea ce privește emisiile poluante. Astfel, Volkswagen pare să fi schimbat radical toată strategia sa, nu doar prin introducerea de modele hibrid sau electrice, ci și prin măsuri care vor fi adoptate în viitor pentru toate motorizările.
Cea mai recentă știre ne aduce informația că, din 2017, Grupul Volkswagen va începe să monteze filtre de particule pe motorizările TSI și TFSI. Deși această tehnologie este încă una destul de controversată din punct de vedere al fiabilității, germanii afirmă că noile modele echipate cu motoare TDI și filtre de particule nu mai au probleme, sistemele de reducere a noxelor fiind foarte bine puse la punct. Prin faptul că VW trece la montarea de filtre de particule pe motorizările pe benzină, germanii arată că vor să reducă la maximum emisiile de noxe pentru toată gama lor, astfel încât să devină unul dintre cei mai “verzi” construtori auto.
Plan îndrăzneț până în 2022
Planul VW ne arată că, până în anul 2022, se intenționează vânzarea a 7 milioane de autovehicule cu filtre de particule la propulsoarele pe benzină. În primă fază, începând cu anul viitor, motorizările care vor fi echipate cu filtru de particule vor fi 1.4 TSI de sub capota noului Tiguan și 2.0 TFSI, care echipează noul Audi A5. Apoi, toate evoluțiile propulsoarelor pe benzină urmează să primească noua tehnologie și astfel să devină extrem de curate din punct de vedere al emisiilor.
Prin montarea unui filtru de particule, emiile nocive ale unui motor pe benzină vor scădea cu 90%, un procent important, mai ales dacă este privit la nivel de gamă. În ciuda faptului că aceste sisteme sunt destul de scumpe, Volkswagen este determinat să își repare imaginea foarte grav afectată de scandalul Dieselgate, fiind deja pe primul loc în câteva topuri realizate de companii independente la nivel european (pentru motorizările Euro 6 TSI, Euro 6 TDI și modele hibride).