autovit.ro
B SECTIUNI

Hyundai i30 Fastback și Hyundai i30 N întregesc gama compactă a constructorului coreean

Coupeurile cu cinci portiere sunt relativ noi prin conceptul lor, însă deși am văzut numeroase declinații la mai multe mărci este prim dată când un constructor generalist lansează un astfel de model în segmentul compact. Noul i30 Fastback dispune de o siluetă cu linii dinamice și aduce o notă de stil în clasa compactă. Alături de el, Hyundai a prezentat și versiunea cea mai puternică din familia i30, care poartă acronimul N. Iată toate detaliile despre cele două versiuni.

 

Silueta rafinată a noului i30 Fastback integrează proporțiile dinamice, specifice modelelor coupe sportive și are o linie elegantă a plafonului, dar și o capotă alungită. Plafonul a fost coborât cu 25 mm în comparație cu modelul i30 cu cinci portiere, contribuind astfel la o formă aerodinamică. Conturul atractiv este completat de spoilerul spate cu formă arcuită, integrat în hayonul portbagajului. Garda la sol a fost coborâtă cu 5 mm față de varianta cu cinci portiere, iar rigiditatea suspensiei a crescut cu 15%. Aceste caracteristici oferă o experiență la volan mai agilă, fără însă a sacrifica nivelul de confort.

Gama de motorizări include două propulsoare turbo pe benzină cu cilindree mică, nou lansate în gama lui i30 – motorul de 1,4 T-GDi care dezvoltă 140 CP și cel de 1,0 T-GDi cu 3 cilindri și 120 CP. Ambele versiuni dispun în echiparea standard de sistemul Stop & Go (ISG). Gama va fi ulterior extinsă prin intermediul unui motor recent dezvoltat de Hyundai – dieselul de 1,6 litri cu 4 cilindri, în doua variante de putere: 110 CP și 136 CP, ambele disponibile cu o cutie manuală în șase trepte sau cu o cutie cu dublu ambreiaj în șapte rapoarte.

All-New Hyundai i30 N (4)

Hyundai i30 N – un hothatch adevărat

i30 N marchează o noua era pentru Hyundai, reprezentând primul model al diviziei de performanță din gama N. Pentru i30 N, Hyundai a dezvoltat un motor turbo T-GDi de 2,0 litri care produce o putere maximă de 275 CP si un cuplu maxim de 353 Nm. Hatchbackul cu gene sportive dispune de cinci moduri de conducere: Eco, Normal, Sport, N și N Custom, care au rolul de a schimba comportamentul autovehiculului, ajustând parametrii motorului, amortizoarele, controlul electronic al stabilității (ESC), diferențialul electronic cu alunecare limitată (E-LSD), sunetul, direcția și sincronizarea turațiilor. Transmisia manuală cu 6 trepte dispune de funcția de rev-matching, ce ridică nivelul turațiilor cu o fracțiune înainte de a cupla o treaptă nouă, pentru a elimina șocurile apărute la retrogradări. i30 N a fost dezvoltat la Namyang, în Centrul Global de Cercetare și Dezvoltare al Hyundai Motor din Coreea, si intens testat la pe circuitul de la Nürburgring.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)