Nu puțini sunt cei care aleg să-și modifice mașina din punctul de vedere al aspectului și chiar la capitolul performanțelor tehnice. Cui nu i-ar plăcea să se trezească, peste noapte, cu un automobil mai dinamic și mai atractiv pentru un eventual cumpărător? Lucrurile nu sunt atât de simple când vine vorba despre preferințele pentru îmbunătățiri, iar designul rămâne un aspect puternic supus gusturilor personale. Departe de a marșa împotriva personalizării mașinii, putem separa adăugările inutile de elementele care aduc un plus la capitolele utilitate sau design.
Elementele parazitare de tuning
Când vine vorba de tuning, proiectele care merită pe deplin apreciere se numără pe degete. Din păcate, cele mai multe exemplare de masini modificate pe care le vedem pe stradă sunt doar niște experimente oprite la jumătate. Eleroanele, barele de protecție cu splitter, pleoapele aplicate peste faruri sau jantele sport sunt binevenite doar în cazul modelelor cu un surplus zdravăn de cai-putere. Aplicate aleatoriu, toate aceste elemente îi pot face să creadă pe eventualii cumpărători că au de-a face cu un racer de bulevard.
Anacronicul subwoofer artizanal
Muzica bună merge mână în mână cu un roadtrip în mijlocul unor peisaje captivante, iar un sistem de sunet potent este pe lista de îmbunătățiri a oricărui pasionat de mașini. Mai puțin dezirabil este un subwoofer asamblat după ureche și montat cu atât de multă stângăcie, încât volumul și accesul la portbagaj să fie compromise. Fii sigur că viitorul cumpărător este interesat de caracteristicile tehnice ale mașinii, nu de un accesoriu pe care și l-ar putea comanda în schimbul a doar câteva sute de lei. Iar asta, doar dacă ar vrea să se facă remarcat.
Farurile „cu xenon”
Este drept că vedetele mijloacelor de iluminare de astăzi sunt farurile full LED sau chiar cele cu laser, dar bătrânele lămpi cu xenon încă nu și-au spus ultimul cuvânt și se găsesc inclusiv pe camioane. Râvnite de posesorii de mașini, acestea sunt rareori comandate ca dotări opționale pe exemplarele noi, iar cele aftermarket sunt, de cele mai multe ori, neomologabile. Dacă vei avea de-a face cu un potențial cumpărător care cunoaște legea și care nu vrea suspendarea talonului, în cazul unui control rutier, cu siguranță nu vei încheia tranzacția.
Playerul multimedia înghesuit în consola centrală
CD-ul este deja istorie, iar proprietarii de mașini au făcut de mult trecerea la playere cu mufă USB. Cei mai pretențioși dintre ei și-au montat chiar o consolă multimedia, încastrată în bord, cu ecran tactil, pentru a oferi mașinii un aspect contemporan. Chiar dacă ar părea un atu important la revânzare, un asemenea accesoriu, foarte vulnerabil în timp, îi va îndepărta pe cei care prețuiesc aspectul intact al consolei centrale.
Tentantul sunroof
Drumul către mare, cu muzica la maximum și cu vantul prin păr nu mai este rezervat doar proprietarilor de cabriolete, de când producătorii independenți au pus pe piață plafoane textile retractabile. Ieftine și ușor de montat, acestea sunt o tentație facilă, dar și un semnal de alarmă cu privire la o exploatare normală a mașinii pe termen lung. Ploaia care ar putea pătrunde la interior, pe lângă un cheder uzat, este primul scenariu la care se vor gândi cei care vor citi anunțul tău și care nu vor avea chef să înceapă prea curând căutarea de piese.
Dacă înțelepciunea populară spune „Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face”, în piața second-hand ar trebui stabilită regula potrivit căreia frumusețea este doar în ochii celui care privește.
Credit foto: Shutterstock
Pasionat de noutățile din industria auto, dar și de povestea fascinantă a automobilului, Gabriel nu își pierde niciodată curiozitatea. În articolele scrise de el găsești ponturi utile, descrieri amănunțite și analize comparative, pentru ca alegerea viitoarei tale mașini să fie una inspirată. Tot Gabriel îți oferă ghiduri de întreținere corectă a mașinii, pentru o valoare mai bună la revânzare.