Așa cum era de așteptat, eliminarea Timbrului de mediu începând cu data de 1 februarie a adus schimbări radicale pentru piața de mașini rulate. Luna ianuarie a adus o scădere masivă a înmatriculărilor, comparat cu anul trecut. Astfel, potrivit DRPCIV, în luna ianuarie s-au înmatriculat 7.708 automobile, ceea ce reprezintă o scădere de circa 53% față de anul anterior.
Un astfel de rezultat era oarecum ușor de anticipat, confirmat și de faptul că, începând cu 1 februarie, RAR-ul și serviciile de înmatriculare au fost luate cu asalt. Este clar faptul că cei mai mulți noi posesori de mașini rulare au așteptat eliminarea timbrului de mediu. Spre exemplu, în cazul automobilelor mai vechi, care îndeplineau normele de poluare Euro 4, timbrul de mediu putea trece peste 1.000 de euro, în condițiile în care mașina mai valora circa 3.000-3.500 de euro.
În ceea ce privește preferințele românilor în luna ianuarie, acestea au rămas neschimbate – Volkswagen conduce în continuare, cu 2.159 unităţi (-54,85% faţă de ianuarie 2017), fiind urmat în clasament de Opel cu 991 unităţi (-61,6%), de BMW cu 810 maşini (-35%) şi de Ford cu 749 unităţi (-60,9%).
Pentru luna februarie, conform unor surse, este de așteptat un adevărat record pentru înmatriculările de mașini noi. O cifră neoficială arată că au fost înmatriculate peste 28.000 de mașini rulate doar în primele opt zile ale lunii. Dacă ritmul acesta continuă, probabil se va atinge un vârf nemaiîntâlnit în România.
Vânzările de mașini noi nu au fost afectate, fiind în creștere
Spre deosebire de scăderea numărului de înmatriculări pentru mașinile rulate, piața de mașini noi a cunoscut o creștere de aproape 22%. Nici aici nu există schimbări majore, primul loc fiind ocupat de Dacia, care a vândut 2.159 de unități. Marca românească a fost urmată de Volkswagen, cu 824 de automobile, iar apoi de Skoda (645 unități) și Renault (645 unități).