Piața auto din România este într-o ușoară creștere începând cu 2014. Cifrele nu sunt spectaculoase, dar în fiecare lună există procente mai bune comparat cu perioada similară a anului trecut. În prima lună a anului 2016, în România, s-au înmatriculat 16.471 de mașini second-hand, ceea ce reprezintă o creștere de 6,37% comparat cu luna ianuarie a anului 2015.
Potrivit statisticilor oferite de DRPCIV (Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculări a Vehiculelor), în topul preferințelor se situează marca Volkswagen, care ocupă primul loc cu 4.782 de mașini înmatriculate în ianuarie. În ceea ce privește marca VW, această cifră reprezintă o creștere de 8,34% față de anul trecut, ceea ce reflectă faptul că românii nu au fost deranjați deloc de scandalul emisiilor, cunoscut sub numele de Dieselgate.
Fără să existe surprize prea mari, clasamentul este continuat de mărcile Opel (2.580 unităţi) și Ford (1.916 unităţi). Dintre constructorii premium amintim rezultatele celor de la BMW (1.247 unităţi), Audi (1.301 unităţi,) și Mercedes-Benz (630 unităţi).
Trebuie remarcat și un aspect foarte interesant pentru parcul auto românesc. Din totalul de circa 6,6 milioane de automobile înmatriculate în România, 2,56 de milioane au o vechime mai mare de 12 ani, cifră mai mică cu 12,31% dacă facem o comparație directă cu anul 2014. La polul opus, doar 302.054 mașini înmatriculate sunt mai noi de doi ani.
Mai multe mașini diesel decât pe benzină
Statisticile DRPCIV ne arată că românii sunt în continuare mari amatori de motorizări diesel. Propulsoarele alimentate cu motorină sunt prezente în România într-un număr de 3,4 milioane, în timp ce modelele cu motoare alimentate cu benzină sunt în număr de 2,7 milioane. Dacă la achiziționarea unui model nou diferența de preț dintre motorizările diesel și benzină este destul de consistentă, ea se diminuează pentru vehiculele second-hand, ceea le face mai atractive. Consumul redus este, în continuare, un atu important atunci când se achiziționează o mașină.