În ultimii ani, britanicii de la Jaguar ne-au surprins foarte plăcut cu o serie de modele noi, motorizări performante și tehnologii de ultimă oră. Planul lor este să ajungă să rivalizeze triada germană premium, compusă din Audi, BMW și Mercedes-Benz, în toate segmentele în care aceștia sunt implicați. Iar unul dintre cele mai importanți pași ai lor începe cu XE.
Ce este XE? Prima limuzină de clasă medie a lui Jaguar de la X-Type încoace, adică din anul 2009, când producția acesteia a fost întreruptă. Jaguar XE va rivaliza direct cu Audi A4, Mercedes Clasa C și este deja promovat ca fiind cel mai îndreptățit model pentru a fura coroana de cea mai dinamică mașină din segment de la BMW Seria 3. Dar de ce sunt britanicii așa de încrezători?
Jaguar XE este construit pe noua platfomă modulară a grupului, denumită iQ și utilizează o caroserie realizată în proporție de 75% din aluminiu, ceea ce aduce un avantaj foarte important, și anume greutatea redusă și centrul de greutate mai aproape de sol. În plus, britanicii au lucrat intensiv la trenul de rulare, pentru a crește la maximum gradul de dinamism oferit, dar fără a compromite confortul, despre care ei spun că vor să fie printre cele mai bune din clasă.
Interiorul este complet nou și este de așteptat ca materialele să fie la cel mai înalt nivel calitativ, cu toate că partea de design nu impresionează. Elementele sunt prea fade și există prea multe linii drepte, parcă fără infuzia de emoție necesară la orice model Jaguar. Totuși, la exterior este o cu totul altă poveste, liniile agresive, statura impozantă și detalii speciale fiind foarte clar puse în evidență.
Jaguar XE – gamă de motorizări
Limuzina britanică va fi motorizată cu propulsoare de patru și șase cilindri, toate cu injecție directă și bloc din aluminiu. Acestea sunt în număr de patru și pentru moment știm că cel mai puternic motor pe benzină are o cilindree de 3,0 litri, compresor mecanic și dezvoltă 340 CP, iar dieselul are o cilindree de 2,0 litri și o putere maximă de 163 CP. Pentru diesel vor exista și versiuni mai puternice. Cel mai mic motor pe benzină va avea o cilindree de 2,0 litri, cu turbo și va putea fi comandat în două versiuni de putere, împreună cu noua cutie automată cu opt trepte de la ZF.
Detalii complete despre noul Jaguar XE vor fi anunțate la Salonul Auto de la Paris, care va debuta la începutul lunii octombrie.